علی عباسی اظهار کرد: هرساله با فرارسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای گردشگری و استراحت در دامنه کوه و سواحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنها بازگشت خوشی ندارند.

وی با اشاره به اینکه شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است، افزود: از ابتدای سال ۹۰ تا ۹۴، تعداد فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه، آب‌بندان و استخر ۸۵۷ نفر بوده که از این تعداد ۷۶۷ نفر مرد و بقیه زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: شهریورماه با ۴۸۲ نفر، تیر با ۳۲۸ نفر و مرداد با ۲۴۰ نفر بیشترین ماهی بود که غرق‌شدگی در آن اتفاق افتاد.

این مسؤول ادامه داد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر (۱۰۳ مرد و بقیه زن) در مازندران غرق شدند که ۹۴ نفر در دریا و بقیه در رودخانه، استخر و آب‌بندان‌ها هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسؤولان استانی به تنهایی چاره‌ساز نیست.