این روزها، روزهای خوبی برای «خامس رودریگز» ستاره کلمبیایی رئال مادرید نیست. خامس، پس از آمدن زیدان از آنجایی که او را الگوی خود می‌دانست، بسیار خوشحال بود. شماره ۱۰ رئال مادرید، که دل خوشی از رفتار بنیتس نداشت و در زمان او عملا نیکمت‌نشین شده بود، حالا دیگر خود را در مرکز توجه زیدان می‌دید و به شایعات مبنی بر ترک کهکشانی‌ها پایان داد.

اما ظاهرا زیدان «ایسکو» را در دو بازی که از زمان انتصابش به سمت مربیگری گذشته به به این نابغه کلمبیایی که حقیقتا جزو سه بازیکن برتر رئال در فصل ۱۵-۲۰۱۴ بود ترجیح داده و اختلاف شکل‌گرفته بین دو طرف منجر به تقویت شایعه عزیمت قریب‌الوقوع خامس به منچستر در صورت توافق وی با آن تیم شده است. برای آگاهی از جزئیات ماجرا با گزارش مشرق همراه باشید.

کلاف سر در گم ستاره کلمبیایی مادرید به کجا می‌رسد؟

همه چیز از همان نیمکت‌نشینی اول فصل ۱۶-۲۰۱۵ در بازی مقابل «اسپورتینگ خیخون» در دوره مربیگری «رافا بنیتز» شروع شد. ۵ ماه بعد، دوباره در بازی مقابل همان تیم، این بار خامس رودریگز توسط زیدان نیمکت‌نشین شد. طبق ادعای منابع نزدیک به باشگاه، در مرتبه پیشین که به ۵ ماه قبل بازمی‌گردد، وقتی خامس از بازی‌های ملی فارغ شده بود، بنیتز از وی خواست که دو روز زودتر خود را به برنابئو برساند اما خامس درست سر زمان تعیین‌شده از قبل خود را رساند. همین امر، موجب شد که بنیتز بر او خشم بگیرد و این آغاز نزدیک به ۵ ماه چالش وی و خامس بود.

بازی دوم رئال، در مقابل رئال بتیس بود که به نتیجه ۵ بر صفر منتهی شد. ۲ گل از این ۵ گل توسط خامس به ثمر رسید اما ستاره کلمبیایی که از بازی‌های ملی یک مصدومیت جزئی را به همراه داشت، در اوج بد اقبالی به مصدومیت سنگین دچار شد و ۷ هفته تا اکتبر که به صحنه برگشت، خانه‌نشین شد.

در ماه نوامبر، در بازی مقابل سویا که به باخت ۳ بر ۲ منجر شد، به عنوان ذخیره ایسکو در دقیقه ۶۳ وارد زمین شد اما اصلا عملکرد خوبی نداشت و این تا حد قابل توجهی طبیعی بود. بنیتز، در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: «خامس را در نیمه دوم آوردم چون آمادگی بازی در دو نیمه را نداشت».

۵ روز بعد، خامس پس از ۹۰ دقیقه حضور در بازی ملی در مقابل شیلی که به نتیجه یک بر یک ختم شد، در مصاحبه پس از بازی برای بنیتز پیغام فرستاد: «این هم برای آن کسانی که گفتند من آمادگی ندارم».

پس از بازی‌های ملی، زمان حضور در ال کلاسیکو بود. خامس، در نبرد با آبی‌ اناری‌ها که به نتیجه ۴ بر صفر منتهی شد، در میانه زمین مبهوت بود. ایسکو، که از نیمکت‌نشینی به جای خامس به شدت ناراحت بود، شرایط ناشی از این خشم آنقدر بر او فشار آورده بود که وقتی در نیمه دوم وارد زمین شد، به شکلی نیمار را زد که با کارت قرمز داور روبرو شد. بنیتز، پس از بازی به اضافه وزن خامس اشاره کرد و در میهمانی آخر سال ۲۰۱۵ بود که بر سر ضیافت شام، خبرنگاری در مورد وزن خامس با وی سخن گقت و خامس در پاسخ گفت: «به هیکل من نگاه کن. وزنم کاملا طبیعی است»

کلاف سر در گم ستاره کلمبیایی مادرید به کجا می‌رسد؟

خامس به گفتن همین جمله بسنده نکرد و در اینستاگرام تصویری از خود گذاشت که هیکل روی فرم او را نشان می‌داد تا پاسخی باشد به بنیتز و تمامی منتقدانش. اما باز هم بنیتز اجازه نداد که خامس فراتر از نیمکت حرکت کند و داغ مستطیل سبز را به دلش گذاشت. فقط در بازی آخر بنیتز در رئال یعنی روبرویی با والنسیا که به نتیجه ۲ بر ۲ ختم شد، شاهد حضور پر رنگ خامس بودیم.

روز بعد، وقتی مشخص شد که زیدان سرمربی جدید زئال مادرید شده، خامس مانده بود و یک دنیا امید؛ او خود را در جمع یازده نفر اصلی می‌دید؛ اما زیدان هم در دو بازی که تابحال داشته، ایسکو را به وی ترجیح داده است.

به گزارش مشرق، در بازی دوم با خیخون بود که زیدان از خامس و خسه رودریگز خواست که در کنار زمین خود را گرم کنند تا به جای گرت بیل مصدوم شده به زمین بروند. خامس با بی میلی از نیمکت برخاست. پس از گرم کردن، خسه به زمین رفت و خامس به نیمکت بازگشت. زیدان که تصور می‌کرد که خامس در حال گرم کردن است، متوجه عدم حضور او شد و پس از کند و کاو متوجه حضور او بر روی نیمکت شد، لذا به شدت عضبانی شد و با دست به او اشاره کرد که سریعا به کنار زمین برای گرم کردن برود. این رفتار، رفتاری است حقیقتا به دور از شخصیت متواضع بازیکن پرتلاش و شایسته‌ای چون خامس که در پی درخشش در جام جهانی ۲۰۱۴ با رقم ۸۰ میلیون یورو از موناکو به رئال مادرید آمد و گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه رئال از آمریکای جنوبی را رقم زد.

۰۰:۰۰ ۰۱:۳۷

spaceplay / pause

qunload | stop

ffullscreen

shift + slower / faster

volume

mmute

seek

 . seek to previous

۱۲۶ seek to 10%, 20% … ۶۰%

در واقع، اینکه خامس نسبت به فصل گذشته افت کرده را نمی‌توان نادیده گرفت. در سطح ملی هم انتقاداتی به او وارد شده و منتقدانش معتقدند که مانند جام جهانی ۲۰۱۴ از درخشش برخوردار نیست. یکم ژانویه بود که به خاطر سرعت غیرمجاز در مسیر «والدبباس» متوقف و بازداشت شد. بلافاصله شایعاتی شکل گرفت که زندگی مشترک وی با «دانی‌یلا اوسپینا» را مورد تهدید قرار داد. همسر خامس، خواهر «داوید اوسپینا» -دروازه‌بان آرسنال- است. این خانم، مجری یک شوی تلویزیونی در کلمبیاست و به همین دلیل ۳ ماهی می‌شود که همراه با دخترش به کلمبیا رفته و در آنجا ساکن است. یکی از روزنامه‌نگاران کلمبیایی اخیرا اظهار داشته که علت ترک مادرید از سوی دانی‌یلا، ناراحتی از قراردادی است که خامس با باشگاه رئال مادرید دارد.

از آنجایی که خامس هم‌اکنون در مادرید تنهاست و همسرش با بی‌توجهی، ریسک شیب او به طرف رفتارهای خیانت‌آمیز را ایجاد کرده، بیشتر شب‌های او به رفت و آمد و میهمانی می‌گذرد و اخیرا هم شایعه شده که با یک مدل روس در ارتباط است. لذا، این امر، شرایط را برای بازگشت دانی‌یلا و دخترش سخت‌تر کرده است.

خامس رودریگز که یک بازیکن با درآمد عادی بود، پس از درخشش در جام جهانی ۲۰۱۴، از زمان ورود به پر افتخارترین تیم تاریخ جهان، تصویر خود را بر روی جلد مجلات بزرگ دید و این اتفاقات کمی برای هافبک ۲۴ ساله زود بود. او، راه «سرخیو راموس» و «گرت بیل» را برای تمدید قرارداد پیشه خود قرار داده است.

اخیرا، وقتی از زیدان در مورد علت کمرنگ شدن خامس در درون مستطیل سبز سوال شد، در پاسخ به خبرنگاران گفت: «ما همه در یک قایق پارو می‌زنیم پس هدف یکی است. ممکن است که یکی از افرادمان بهتر از دیگری عمل کند، در نتیجه دیگری به عنوان یار کمکی قرار می‌گیرد. در حال حاضر، ایسکو عملکرد بهتری دارد و اطمینان دارم که خامس هم به اوج بازمی‌گردد».

کلاف سر در گم ستاره کلمبیایی مادرید به کجا می‌رسد؟

به گزارش مشرق، غالب کارشناسان ورزشی، معتقدند که اتفاقا اهمیتی که زیدان به ایسکو می‌دهد در حال حاضر بسیار لازم است. این بازیکن ارزشمند و متفکر اسپانیایی، در اواخر دوره بنیتز که به شدت از رفتار وی سرخورده شده بود، قصد ترک رئال مادرید را داشت. اکنون، ارج نهادن به این مهندس و طراح بازی در تیم رئال، کاری شایسته است که زیدان انجام می‌دهد اما از زیدان که به خوش‌فکری معروف است توقع می‌رود که موازنه را برقرار کند و مانع از دلسردی خامس گردد. کما اینکه این خردورزی اسطوره به عنوان مربی را می‌توان در بازی با رئال بتیس دید که علیرغم رفتار عجیب خامس در بازی قبل، کینه‌ای از او به دل نگرفت و در تمامی بازی از او استفاده کرد.

کلاف سر در گم ستاره کلمبیایی مادرید به کجا می‌رسد؟

هم‌اکنون، منچستر یونایتد با درک دقیق موقعیت، خواهان خرید خامس رودریگز به ارزش ۶۳ میلیون پوند شده است. اما منطق قضیه می‌گوید که رئال مادرید با توجه به محرومیت خرید و فروش از سوی فیفا پاسخ منفی به سران منچستر بدهد. چرا که حفظ بازیکنان خوب و ارزشمند تیم در حال حاضر در درجه اول اهمیت قرار دارد. باید به نتظار نشست و دید که در روزهای آتی وضعیت خامس به چه سمت و سو خواهد رفت.