قاسم شهابی از افزایش ۵۶ هزار و ۷۳۸ مشترک به تعداد مشترکان حوزه توزیع برق استان در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ هزار و ۲۲ مشترک شهری و ۲۶ هزار و ۷۱۶ مشترک روستایی هستند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد مشترکان حوزه توزیع برق مازندران به یک‌میلیون و ۲۳۵ هزار و ۳۵۶ مشترک رسیده است که ۷۳۴ هزار و ۲۳۶ مشترک  عادی شهری و ۴۸۷ هزار و ۹۷۷ مشترک عادی روستایی و ۱۳ هزار و ۱۴۳ هزار مشترک مصارف سنگین است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از افزایش یک‌هزار و ۴۵۰ دستگاه پست هوایی و زمینی با ظرفیت ۱۰۸ هزار و ۳۱۵ کیلوولت آمپر به تعداد ظرفیت پست‌های توزیع استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد پست‌های هوایی و زمینی حوزه توزیع برق مازندران به ۲۷ هزار و ۲۷۵ دستگاه و ظرفیت آنها نیز به سه میلیون و ۴۳۹ هزار و ۱۱۲ کیلوولت آمپر رسیده است.

این مسؤول تصریح کرد: در سال گذشته ۳۱۸ کیلومتر به طول خطوط شبکه فشار متوسط و ۳۰۶ کیلومتر به طول خطوط شبکه فشار ضعیف افزوده شده و طول خطوط شبکه فشار متوسط حوزه توزیع برق مازندران به ۱۰ هزار و ۵۲۹ کیلومتر و طول خطوط شبکه فشار ضعیف به ۱۴ هزار و ۵۷۷ کیلومتر رسیده است.

شهابی بیان کرد: حداکثر بار همزمان شرکت در پیک بار سال گذشته ۵/۱۶۸۷ مگاوات و انرژی تحویلی به شبکه توزیع ۶ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۷۵ کیلو وات ساعت بوده که ۵ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۵۷۱ کیلووات ساعت به مصرف مشترکان رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ۵۶ دستگاه پست فوق توزیع با ۹۲ دستگاه ترانس و ظرفیت ۲۵۸۳ مگاولت آمپر و ۴۰۵ فیدر ۲۰ کیلوولت در حوزه این شرکت قرار دارند.