مجتبی اکبری با اشاره به تدارک گسترده جمعیت هلال احمر استان برای کاهش غریق در سواحل استان، گفت: طرح کاهش غریق در مناطق حادثه‌خیز ساحل مازندران، امسال با مشارکت جمعیت هلال احمر استان، اداره‌کل ورزش و جوانان و هیأت ناجیان غریق در سواحل مازندران در حال اجراست که از زمان اجرای طرح در خردادماه امسال تاکنون نجاتگران و ناجیان غریق موفق به نجات جان ۵۴۱ نفر از امواج خزر شدند.

وی اظهار کرد: از مجموع ۷۸۸ عملیات امداد ساحلی انجام شده، ۵۹۰ عملیات مربوط به مناطق داخل طرح و ۱۹۸ عملیات نیز در مناطق خارج از اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: ۷۳۷ نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر خدمات مورد نیاز خود دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۲ نفر روز نجاتگر هلال احمر و ناجی غریق در این طرح مشارکت داشتند، گفت: بیش از ۱۹۰ دستگاه روز آمبولانس، ۴۸۵ دستگاه روز موتورسیکلت، ۲۶ فروند روز قایق نجات، ۲۸ دستگاه روز جت‌اسکی و ۱۲ دستگاه روز خودروی امدادی پشتیبانی و یک دستگاه خودروی چندمنظوره امدادی آرگو در اجرای این طرح تاکنون به‌کارگیری شدند.

اکبری افزود: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران، ۳۳۰ نقطه حادثه‌خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

وی با اشاره به اینکه همه این ۳۳۰ نقطه در خارج از مناطق اجرای طرح‌های دریا قرار دارند، تصریح کرد: در مناطق اجرای طرح‌ها نیز برابر قانون مدیریت طرح ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی و خدمات رفاهی و امدادی است که به موجب هماهنگی‌های انجام شده عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق در آن مناطق نیز حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: درخواست ما از همه هموطنان این است که برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق حادثه‌خیز خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شبانه‌روزی مجموعه جمعیت هلال احمر استان، پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه غریق و ارائه خدمات امدادی لازم به هموطنانی است که به  باور ما شایسته بهترین خدمات هستند.

اکبری ادامه داد: کاهش تعداد غریق به صفر آرزوی قلبی همه ماست چرا که آثار اقتصادی، اجتماعی و روانی حتی یک غریق هم بسیار دردناک و غیرقابل جبران خواهد بود.

وی در پایان گفت: تعامل، همکاری، مشارکت و مسؤولیت‌پذیری همه دستگاه‌های ذیربط ضرورتی انکارناپذیر در اجرای موفق طرح کاهش غریق در سواحل مازندران است.