سعید یزدانی صبح امروز در جلسه کمیته مقابله با اراذل و اوباش در این شهرستان اظهار کرد: اراذل و اوباش پارازیت‌های اجتماعی هر جامعه محسوب می‌شوند که در همه جوامع، اقشار و گروه‌ها وجود دارند.

وی افزود: مهم کنترل این افراد است که نیازمند شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی از آنان است، تا فرصت عرض‌اندام نداشته باشند.

معاون فرماندار نور تصریح کرد: امروز اراذل و اوباش الگوی فرهنگی و اجتماعی برخی از جوانان شدند، به ویژه زمانی که برخوردها کم‌رنگ و قاطعانه نیست و فرد اوباش با افتخار در شهر قدم می‌زند و خود را معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی باید این موضوع را با جدیت پیگیری کند، برای اراذل و اوباش بانک اطلاعات تشکیل دهد و به طور دائم آنها را نظارت و کنترل کند و فعالیت‌های آنان را رصد و اجازه حرکت غیرمتعارف را ندهد.

یزدانی گفت: این افراد اهداف سیاسی ندارند، بلکه به دنبال خودنمایی و جبران کمبودهای اجتماعی هستند و با اقدامات شرورانه اهداف کوچک خود را دنبال می‌کنند و سبب ناامنی اجتماعی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم به ویژه گردشگران در شهرها و مناطق گردشگری نیازمند امنیت هستند و حضور اراذل و اوباش تهدید محسوب شده و احساس امنیت از بین می‌رود و تبعات منفی دارد.

معاون فرماندار نور افزود: نیروی انتظامی با توجه به شناختی که از این افراد دارد باید مانع حضور و فعالیت آنان در مناطق گردشگری و تفریحی شود تا همه احساس امنیت کنند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند تا اراذل و اوباش جدید تولید نشود، تا بتوانند روش غالب برای مقابله با الگو شدن اراذل و اوباش معرفی و گسترش دهند.

یزدانی در پایان گفت: فرماندهی انتظامی شهرستان ضمن برخورد با اراذل، اقدامات پیشگیرانه در فصل تابستان را به کمیته مقابله با اراذل در فرمانداری این شهرستان اعلام کند.