به نقل از سفیر هراز، رضا ادهمی صبح امروز در مراسم افتتاح مجتمع خدمات بهزیستی غیردولتی روستایی بهار که در روستای قادی محله آمل به بهره‌برداری رسید، گفت: این مجتمع غیردولتی همانند یک اداره بهزیستی کوچک، خدمات توانبخشی و اجتماعی مانند پرداخت مستمری، پرونده سازی برای مددجویان، توزیع وسایل توانبخشی، آموزش و غیره را ارائه می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: شناسایی معلولان و ارائه خدمات به آنان شامل آموزش مهارت‌های شغلی مانند استاد شاگردی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش شیوه برخورد با معلولیت و مناسب‌سازی محیط زندگی در این مرکز انجام می‌شود.

 

 

مدیر مجتمع خدمات بهزیستی غیردولتی روستایی بهار اظهار کرد: بهبود کیفیت زندگی از طریق ارائه خدمات جامع به روستائیان محروم در راستای ایجاد رفاه و عدالت اجتماعی و نیر فراهم کردن بستر مناسب جهت مشارکت موثر افراد روستا در دستیابی به حداقل امکانات رفاهی هدف این سازمان است.

 

 

وی با تاکید بر لزوم وجود خدمات روستایی تصریح کرد: حضور یک سوم جمعیت کشور در مناطق روستایی و عدم دسترسی افراد روستایی عموما به امکانات و توانایی های شهری و ارائه خدمات به روستائیان عموما روستائیان محروم در جهت ایجاد توانمندی و عزت نفس آنان و کاهش و کنترل مهاجرت به شهرها در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی لزوم ارائه خدمات روستایی است.

 

 

ادهمی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از اجرای مناسب برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها و ارائه خدمات جامع توانبخشی به افراد معلول و رفع کمبودها و نیازهای معلولان به همت سازمان بهزیستی صندوقی در روستا تاسیس می‌شود تا شورای CBR روستا بتواند از طریق جلب مشارکت خیرین روستا و نهادهای دولتی و غیره به اهداف خود دست پیدا کند.