به نقل از وبلاگ مجموعه فرهنگی خبری ولاتیبان /

نشست هفته عفاف و حجاب با حضور همسر شهید مدافع حرم ، شهید مسلم خیزاب ساعت ۱۷ روز ۲۸ تیرماه ۱۳۹۵ در حسینیه بیت العباس نیک آباد جرقویه سفلی برگزار شد.

* در این جلسه ابتدا همسر شهید مسلم خیزاب در مدح جایگاه شهدا فرمودند : زنده نگهداشتن یاد شهدا باعث تداوم راه انقلاب میشود و شهادت بالا ترین پاداش جهاد فی سبیل الله میباشد و عظمت ما به خاطر شهادت جوانان و فرزندان این ملت هست. عزت و بزرگی اسلام و مسلمین ثمره خون همین شهداست. شهدا مظهر عقلانیت دینی و مدافع حقانیت و عدالت بوده اند.شهادت یعنی وارد شدن به حریم الهی و شهادت مرگ تاجران است.

* در ادامه فرمودند : ما اگر بخواهیم در مورد شهدا دقت کنیم میبینیم که تفاوت هایی درمورد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به چشم میخورد که بسیار قابل توجه است.ما نسل سوم و چهارمی ها از شهدا فقط صحبت هایی از پدرها یا مادرهایمان شنیده ایم اما شهدای مدافع حرم به ما نشان دادند که ما میتوانیم در تشییع پیکر شهید حضور پیدا کنیم ، ما میتوانیم از نزدیک همسر شهید را ببینیم ، میتوانیم از نزدیک راه و روش زندگی یک شهید مدافع حرم را لمس کنیم.

* همچنین با اشاره به شهید مدافع حرم ، شهید جاوید الاثر حاج محمود شفیعی فرمودند : خوشبختانه شهر نیک آباد هم دارای نعمت شهید مدافع حرم است اما نکته مهم این است که ما هیچگاه نباید به فرزند یا همسر شهید با ترحم نگاه کنیم.همانظور که میدانید بحث احترام و ترحم با هم تفاوت هایی دارد. نوع رفتار ما با همسر یا فرزندان شهید باید به گونه ای باشد که باعث رنجش آنها نشود چون واقعا هیچ تفاوتی بین بنده که همسر شهید هستم با شما وجود ندارد.شما ها میتوانید جسم همسرتان را لمس کنید و اما در مورد بنده آیه قرآن میفرماید که همسر تو زنده است و نزد خدا روزی میگیرد.

* همچنین درمورد عفاف و حجاب فرمودند : ای خواهران جامعه ما صورت های خودتان را نقاشی نکنید که بی عفتی را در جامعه رواج میدهد.یادم می آید همسرم در دفترش حدیثی از پیامبر اسلام نوشته بود که دوگروه از زنان هستند که بوی بهشت را حتی از دور هم نمیتوانند استشمام کنند. یک گروه از اینها زنانی هستند که پوشیده اند اما برهنه اند یعنی لباس های نازک پوشیده اند. این گروه از زنان وارد بهشت نمیشوند.

* در ادامه یکی از دل نوشته های شهید خیزاب را بیان کردند که : از جهتی که آفرینش زن زینت بخش وجود انسان است و افق روح او تجلی گاه رحمت و دامان پرمهرش جایگاه رشد مردان بزرگ است و همچنین از آنجا که اصلاح جامعه در گرو پاکی و پاکیزگی زن بوده است. حجاب درونی پوشش ظاهری است و اگر قشنگ تر بخواهیم آنرا تعبیر کنیم حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب است. قرآن کریم میفرماید : ای پیامبر به زنان و دختران خود بگو خویشتن را به چادر فروپوشند و این کار برای اینکه آنها از جسارت دور باشند بسیار بهتر است و خدا آمرزنده و مهربان است.

* در انتها همسر شهید مدافع حرم ، شهید مسلم خیزاب پس از ایراد سخنانی راجع به عفاف و حجاب ، نامه ای از شهید را قرائت نمودند : خداوند بزرگ را شاکرم که به من همسری عزیز و فرزندی سالم و انشا الله صالح عطا نموده است ، از اعماق وجودم دوستتان دارم و برای دیدنتان لحظه شماری میکنم و آرزوی دیرینه ام همیشه در کنار هم بودن است تا آنجا که از خداوند میخواهم که در بهشت زیبایش در کنارتان باشم. امیدوارم با صبر و استقامت و بزرگواری که بر شما سراغ دارم بر این مشکل اندک نیز پیروز شوید و بدون هیچ ناراحتی یا اینکه هرگونه اخمی به صورت بیاورید منتظر رسیدن فصل و پایان این هجران باشید.