این مراسم شامگاه چهارشنبه در آستان مقدس امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان دراین محفل معنوی بیان داشتند: در جنگ احد هدف دشمنان گرفتن شهرنبود، غرض آنها زدن مومنانی بودکه آمده بودند برای مقاومت و در یک چنین موقعیتی نبرد آغاز شده بود.

وی گفت: جنگ که شروع شد دشمنان با مقاومت جانانه مسلمانان روبه رو شدند و جنگ داشت به نفع مسلمین تمام می شد و تعداد کشته های مشرکین فراوان شده بود که درهمین اوضاع پیامبرگرامی اسلام یک گروهی رو برای ماموریت خاص دریک شیاری قرار دادند که مبادا دشمن از پشت دوربزند وحمله بکند.

پناهیان افزود: همین گروه خاص طمع کردند وبه جمع آوری غنائم پرداختند و مواضع خودشان را خالی کردند و دشمنانی که داشتند فرارمی کردند وقتی صحنه درگیری را از آن طرف دیدند برگشتند و حمله کردند و سپاه اسلام به هم ریخت.

ایشان درادامه بیانات خودافزودند: درجنگ احد یکی  از این اتفاق ها بسیارمشهور بود که آن هایی که ماموریت حفاظت ازاین تنگه را داشتند ماموریت خود را درست انجام ندادند و طمع کردند که غنیمت جمع کنند ودشمن ازهمین ناحیه ضربه زد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان گفت: کسانی هستند که میگویند ازتاریخ اسلام برای تحلیل مسائل روز استفاده نکنید و حتی تمسخرمی کنند وحتی بیانیه و تعریزی به مقام معظم رهبری می دهند که چرا شما برای تحلیل مسائل اجتماعی ازتاریخ اسلام استفاده می کنید!!

وی ادامه داد: خیلی از این جلسات هفتگی هیئت، فرصت بسیار عالی هستند برای مطالعه ی تاریخ اسلام که به شدت مورد نیاز جامعه هست و متاسفانه مغفول و محجور است وتقریبا کسی ازآن خبر ندارد.

پناهیان افزود: همان طورکه نیاز است ما هر روز قرآن بخوانیم به همانگونه لازم است که عترت بخوانیم و خواندن عترت بخش عمده اش تاریخ ائمه هدی(ع)است و نه فقط کلام معصومین(ع)و وقتی که شما مطالعه ی حیات مبارک ائمه هدی(ع) را ترک کنید عین این است که آیات قرآن را در باب انبیا الهی حذف کنید.

این مقام مسئول تاکید کرد: اکثرعلمای ما عملا”ازسیره ی پیامبر گرامی اسلام به خاطر جبر محیطی فاصله گرفتند(العلماء ورثه الانبیاء)و اگر روسای شهرها اصلاح نشوند نمی شود با منبر و مسجد و موعظه آن شهر را آباد کرد بنابراین علما باید کاری کنند که مردم پناه بیاورند به علما و علما خودشان را مسئول بدانند.

وی گفت: اگر ما تاریخ اسلام را دقیق مطالعه کنیم نگاه ما به دین تغییرخواهد کرد و رفتاردینی ما بهبود پیدا خواهدکرد و زودتر به سعادت می رسیم پس تاریخ اسلام را باید مورد مطالعه قرارداد،اگرتاریخ اسلام درگذشته مطرح نبود چون حکومت ها مخالف بودندچون می زدند و می بردند و می کشتند…!

این خطیب توانا درادامه تشریح کردند: درجنگ احدرفتندسراغ غنائم! مسئولین سیاسی اگر نزاع ها و اختلافاتشان برای خدمت به مردم باشد برکت دارد اما اگر برای جمع آوری غنائم باشد به هیچ وجه درست نیست و این موجب می شود که ما تنگه را از دست بدهیم و نظام آسیب ببیند.

وی بیان کرد: درعرصه ی سیاسی اگر دو گروه با هم اختلاف داشته باشند و این دو گروه اختلاف را به جایی برسانند که این بچه به دو نیم تقسیم بشود هر دو طرفشان نامادری هستند.واین خواسته ی صهیونیسم ها است که جوامع  منشق می شوند مثل مردم اروپا،فرانسه،آلمان و…یعنی دشمن حاضراست که بیایدگروه مخالف خودش را هم درست کند واین خیلی خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان گفت: اختلاف سیاسی داشتن از برکات یک جامعه پویاست اما باید به زیبایی اجرا شود و نه صورتی که  احساس شود صهیونیست ها پشت پرده هستند!

وی بیان کرد: رزمنده با بصیرتش می جنگد و ما نداریم رزمنده ای را که عوام باشد و این موضوع را از وصیت نامه های شهدا که واقعا”هوشمندانه وعارفانه هستند می توان فهمید بنابراین سر رزمنده جماعت رو نمیشود کلاه گذاشت.

امام صادق(ع) به زراره فرمود: زیاد اسرارنکن که قیام کنم زیرا آن زمان تو باید شب تا صبح به برنامه ریزی بپردازی وصبح تا شب به کار .

ما نیز باید در این شهر و آن شهر مشغول خدمت به حضرت ولی عصر(عج) بشویم.

گزارش و عکس از: سعیدزحمتکش ناندلی لاریجانی

IMG_6833  IMG_6843 IMG_6853 IMG_6858 IMG_6868 IMG_6871 IMG_6773 IMG_6774 IMG_6776 IMG_6783 IMG_6787 IMG_6793 IMG_6796 IMG_6799 IMG_6801 IMG_6802 IMG_6803 IMG_6807 IMG_6808 IMG_6815 IMG_6816 IMG_6817 IMG_6821 IMG_6824 IMG_6827 IMG_6830IMG_6836IMG_6844IMG_6848IMG_6851IMG_6852