به نقل از وبلاگ از چغالوند تا شلمچه /

به نام خدای شهیدان

نهم اردیبهشت ماه سی امین سالگرد عملیات کربلای یک است .در مورد این عملیات و نقش رزمندگان استان سمنان در یادداشت قبلی  اطلاعاتی تقدیم حضورتان گردید . یکی از سی ستاره آسمانی استان سمنان دراین عملیات شهید سعید رضا عربی می باشد که در این یادداشت مختصری در باره اش خواهیم نوشت .

شهید  سعید رضا عربی در ۲۳ آذر ماه سال ۱۳۴۲ در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود . سعید رضا ازسن چهار پنج سالگی با مبانی دینی آشنایی پیدا کرده و هر چه بزرگتر می شد بیشتر اشتیاق به فراگرفتن آداب اسلامی از خود نشان می داد بطوریکه در سن شش سالگی به خواندن نماز گرفتن روزه نصف روز عادت پیدا کرده بود با شروع جنگ تحمیلی به فرمان امام در بسیج نام نویسی کرد و بعد از گذراندن دوره آموزشی رزمی نخستین بار به منطقه سردشت اعزام  و بعد به دفعات به جبهه جنوب کشور اعزام شد. او در عملیاتهای مختلفی همچون خیبر و بدر شرکت نمود . شجاعت و دلاوری او زبانزد دوستان و همسنگرانش بود یکی از همرزمانش در این باره می گوید :  «سعیدرضا در یکی از روزهای جنگ، یک تنه به مصاف ۵ تانک عراقی می رود که دو تانک را با آرپیجی منهدم می کند و سه تانک دیگر نیز فرار را بر قرار ترجیح می دهند.»

سعید رضا در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۱ با پیکری سوخته مهمان یاران شهیدش شد. در سالگرد این شهید عزیز متن کامل وصیتنامه او تقدیم شما می گردد .

وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ (قرآن کریم)

پروردگارا ندای تو را شنیدیم و اطاعت کردیم و آمرزش تو را می طلبیم که بازگشت ما بسوی توست.

دست آمریکا و سایر ابرقدرت ها تا مرفق به خون جوانان ما و سایر مردم مظلوم و رزمنده جهان فرو رفته است ما تا آخرین قطره خون خویش با آنان شدیداً می جنگیم، چرا که مرد جنگیم (امام خمینی).

با سلام بر پیامبران پاک خدا از آدم تا خاتم و بر ائمه معصومین که همچون مشعلی بودند که جهان تاریک را روشن نموده و این روشنی و مشعل دست به دست گشته و به دست آخرین پیامبر محمد(ص) رسیده و از او هم به ثلاله پاکش رسیده و هم اکنون بدست مشعلدار زمان ما روح خدا و فرمانده کل قوا رسیده است که نائب بر حق امام زمان است ،  سلام بر امام زمان که پرچمدار جبهه های جنگ و پرچمدار جدش حسین (ع) و رهگشای انسانهای مظلوم بسوی الله است با سلامی دیگر بر نائب بر حقش و نور چشم امام زمان و امید مستضعفان جهان و امید امیدواران مخصوصاً مسلمانان جهان که جانهای مسلمانان عاشق شهادت به عشق او به زندگی خود ادامه می دهند و با ندای مسیج آسای او که جان در کالبد عاشقان اسلام می دمد و نوری در جان ها می تاباند و جایی برای پلیدی ها باقی نمی گذارد چون کسی که این نور در دلش تابید دیگر از خود اراده ای ندارد و به دنبال معشوق روان می گردد هر کوهی در برابرش کاه و هر مشکلی آسان و هر دردی درمان می گردد و تنها یکی را می شناسد آری فقط آن الله است و سومین سلامم به ملت شهید پرور و در خط امام و معلولین و مجروحین جبهه که شهدای زنده تاریخند   که پیام خون شهیدان را به ارمغان برای مستضعفان می برند ای ملت عزیز ای یاوران امام زمان ای بازوان پر توان انقلاب اسلامی ایران ای کسانی که جهان اسلام به شما عزیزان افتخار می کند خواستم چند کلمه به عنوان وصیت برای شما عزیزان یادداشت کنم هر چند که من خیلی کوچک تر از آنم که بخواهم به ملتی که هزاران شهید داده نصیحت می کنم لاکن همانطور که خود می دانید یک فرد مسلمان باید این کار را بکند و وصیت کردن هم مستحب است خواسته من این است که امام را تنها نگذارید  چون تنها گذاشتن امام برابر است با دوری جستن از امام زمان و دوری جستن از اسلام ، و دوری جستن از اسلام  پایمال شدن خون شهیدان و پایمال شدن خون شهیدان باعث می شود که خداوند بر آن ملت قهر کند و قهر خداوند عذاب علیم را در پی دارد.

پس تا آخرین نفس به دنبال امام باشید تا قدس را از شر کفار پاک کند و در مسجدالاقصی به امامت امام نماز بپای دارید و انشاءالله خداوند به همه توفیق دهد که بتوانیم جزء پیروان راستین امام باشیم و در این راه تا آخرین قطره خون محکم و استوار در پی او باشیم.

و سلام بر خانواده عزیزم:

پدر جان مادرجان برادران عزیزم و خواهرمهربانم چند سالی در کنار شما بودم آری دوری از یکدیگر مشکل است لیکن ایمان به خدا و صبر و استقامت در راه خدا این دوری را شیرین می کند و باعث افتخار می شود و خداوند به همه شما ایمانی قوی عطا کند و صبر.

پدر جان و مادر مهربانم می دانم که برای من زحمت زیاد کشیدید و مشقات زیادی را تحمل کردید چه شبهایی را بیدار ماندید تا به صبح در کودکی و تا ۲۴ سالگی مرا پروراندید و موازین اسلام را به من آموختید و زمانی که دیدید اسلام احتیاج به یاری دارد مرا برای یاری اسلام فرستادید.

رب ارحمهما کما ربیانی صغیراً: خدای من پدر و مادر مرا بیامرز و رحمت کن که ما در کودکی تربیت نمودند و پرورش دادند (قرآن کریم). از همه شما التماس دعا دارم و سخت محتاج دعاهای شما هستیم و از خدا بخواهید که مرا عفو کند زیرا همه ما خطا کاریم و شما هم خلاف های مرا عفو کنید و از شما می خواهم که بر مرگم زیاد ناراحت نشوید و اگر گریه کردید به یاد علی اکبر حسین گریه کنید چون از حسین مظلوم تر کسی نیست. برادران و خواهر عزیزم از شما می خواهم که راه شهیدان را ادامه داده و دست از پشتیبانی امام برندارید و فرزندانتان را حسین وار و زینب گونه تربیت کنید که راه حسین را ادامه دهند و همچون زینب پیام خون حسین را برسانند محمدرضا جان حمیدجان مرضی جان و محمود جان و داماد عزیزم از شما می خواهم که مرا عفو کنید و برایم دعا کنید انشاءالله خداوند از خطاهای من در گذرد چشم من به دعای شماست و از تمام خانواده و فامیل عزیزم می خواهم مرا ببخشند و بدی اگر دیده اند درگذرندو انشاءالله خداوند به همه شما توفیق خدمت در راه اسلام را بدهد و از شما می خواهم که از غیبت، دروغ و اسراف دوری کنید و ایثارگری و گذشت را در خود زنده نگهدارید که رضای خدا در آن است.

دین اگر با خون من احیاء شود               خون فشانم خون که تا دریا شود

و از شما می خواهم که سنگرهای نماز جمعه و سنگر دعای کمیل و مزار شهیدان را از یاد نبرید و جای خالی شهیدان و مجروحین و معلولین را پر کنید. پدر جان از شما تقاضا دارم مقدار پولی را که در بانک دارم و آن قالی را ……….. مقداری را بابت مخارج و الباقی را به حساب ۱۰۰ امام واریز نمائید و در مسائل دیگر هم همینطور و اگر می توانید چنر روزی را برایم روزه و نماز بخوانید و اگر نمی توانید به یک نفر با پولی که دارم بدهید او انجام دهد  و السلام علیکم و رحمه الله برادران ورزشکارم با سلام بر مهدی موعود امام زمان و نائب بر حقش امام امت و امت شهید پرور و معلولین و مجروحین  برادران این حقیر از شما می خواهم که به علی اقتدا کنید و جوانمردی را لحظه ای فراموش نکنید و به یاد خدا باشید برادران تیم کویر ورزشکاران عزیز همانطور که بدنتان را قوی می کنید ایمانتان را قویتر کنید و هدف از تقویت روح و جسمتان این باشد که در راه اسلام و خدمت به محرومان بکار گیرید که انشاءالله خداوند به شما صبر و شکیبایی و توفیق در راه اسلام خدمت کردن را بدهد و از برادران هم تیمی و غیره می خواهم که مرا عفو کنند و همواره راه شهیدان را ادامه دهند ادامه دادن راه شهیدان در سنگرهای مساجد ، نمازجمعه و دعای کمیل و ارگانهای انقلابی و پشتیبانی از امام و اسلام است در پایان برای همه شما آررزوی موفقیت می کنم.

قیام حسین پر ظفر است                                   مهدی موعود منتظر است

ما لشگریان اسلام باکی ز کفر نداریم               تا دین استوار است ظفرمند و پایداریم

از همه دوستان تمامی کسانی که از من بدی دیده اند طلب عفو می کنم. و از شما می خواهم که جبهه ها را خالی نگذارید. 

به امید پیروزی رزمندگان اسلام و نابودی کفر و صدام و سلامتی امام و امت امام و اینگه خداوند ما را جزء سربازان امام زمان قرار دهد و مرگ ما را شهادت در راه خودش قرار دهد همه شما را به خداوند بزرگ می سپارم .

                                                          یا الله تَقَبَّلْ مِنَّا

                                        والسلام فرزند حقیرتان سعید رضا عربی

 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

شرمنده شهدا

اسمعیل ادهم