“تعدادی از مردم یکی از شهرهای شمالی کشور در اعتراض و درک نکردن چرایی یک طرفه شدن جاده، مسیر را بر روی مسافران بستند.” این جمله بخشی از خبری بود که روز گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شد، مسئولان استانی ضمن تکذیب خبر فوق اینگونه شایعه پراکنی ها را ظلمی آشکار در حق مردمان مهمان نواز خطه شمال دانستند.

از مشکلات پیش آمده برای گردشگران در شمال کشور عذرخواهی می کنیم/ مردم مازندران و گیلان از گرانی ها و ترافیک‌های سنگین ناراحت هستند

در توضیح این خبر کذب و بی پایه و اساس همچنین آمده بود: “مردم این شهر در تعطیلات رسمی عمدتاً به ییلاق جاده هراز سفر می‌کنند اما یک طرفه شدن جاده، مانع از سفر آنان شده است.”

از مشکلات پیش آمده برای گردشگران در شمال کشور عذرخواهی می کنیم/ مردم مازندران و گیلان از گرانی ها و ترافیک‌های سنگین ناراحت هستند

قاعدتا حضور گسترده مردم شهرهای مختلف به ویژه اهالی پایتخت در مناطق شمالی ایران در تعطیلات، برای مردم استان های شمالی مشکلاتی را به همراه دارد. با وجود تکذیب خبر فوق به سراغ «جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی رفتیم تا از وی درباره مشکلات مردم استان های شمالی کشور در تعطیلات بپرسیم.

از مشکلات پیش آمده برای گردشگران در شمال کشور عذرخواهی می کنیم/ مردم مازندران و گیلان از گرانی ها و ترافیک‌های سنگین ناراحت هستند

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان و مازندران که دو استان ساحلی کشورمان هستند به دلیل جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی که دارند همواره پذیرا گردشگران هستند اظهار کرد: گردشگران داخلی و خارجی در طول فصل های مختلف سال به دو استان مازندران و گیلان می آیند؛ شاید در گذشته در یک فصل خاص گردشگران به این دو استان ساحلی می آمدند اما امروز در همه فصل ها و در آخر هفته ها مسافران و گردشگران زیادی از تمام استانهای کشور به ویژه تهران راهی شمال کشو می شوند.

وی با بیان اینکه زیر ساختهای دو استان گیلان و مازندران به ویژه مازندران که به سبب جاده دو طرفه اش اکثر اوقات ترافیک سنگینی دارد بسیار ضعیف است عنوان کرد: امیدواریم با ساخت راه آهن گیلان، این استان کشورمان بهترین نقطه برای سفر گردشگران در طول سال باشد.
کوچکی نژاد ادامه داد: به سبب حجم انبوه گردشگران در فصل های مختلف سال، باید ظرفیت دو استان گیلان و مازندران از نظر زیرساخت، بودجه های عمرانی و امکانات رفاهی، دو برابر استانهای دیگر باشد در حالیکه متاسفانه این نگاه وجود ندارد.
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مردم دو استان مازندران و گیلان مردمی مهمان نواز و مهمان پذیر هستند، در واکنش به خبر فوق گفت: اگر مشکلی برای گردشگران و مسافران شمال کشور پیش آمده ما متعاقبا عذرخواهی می کنیم اما نباید از نکته غافل باشیم که هم یک طرفه کردن جاده برای مردم مشکل آفرین است و هم کسانی که در سازمان گردشگری، نیروی انتظامی و راه و ترابری مسئولیت دارند باید امکانات بیشتری برای دو استان مازندران و گیلان فراهم کرده و در مواقع مختلف هشدارهای لازم را به مسافران بدهند.
وی با بیان اینکه امروز شاهدیم که در استان های جنوبی کشورمان مثل استان فارس و شهرستان شیراز امکانات بسیار خوبی برای گردشگران مهیا شده است گفت: در مازندران و گیلان که در تمام فصول سال گردشگر دارند، باید امکانات و زیر ساختهای دائمی ایجاد شود.
کوچکی نژاد با بیان اینکه مردم شهرهای شمالی کشورمان گاهی اوقات از گرانی های مصنوعی و ترافیک های سنگین شهرشان بسیار ازرده می شوند و این ناراحتی را به اطلاع ما مشئولان می رسانند افزود: البته ناراحتی آنها از گردشگران نیست بلکه آنها از مسئولین انتظار دارند که به زیرساختهای استان توحه داشته باشند.
نماینده مردم رشت در مجلس در پایان با اشاره به فرهنگ بالای گردشگران در شمال کشور گفت: اکثر قریب به اتفاق گردشگران در شمال کشور بافرهنگ هستند اما گاهی اوقات افرادی برای ایجاد اخلال در نظم عمومی به مازندران و گیلان سفر می کنند که در اینجا وظیفه نیروی انتظامی است که با آنها برخورد کند.