علیرضا یونسی در نشست آموزشی و توجیهی کارشناسان پیشگیری و سمن های سلامت روان اجتماعی مازندران در ساری افزود : براساس اطلاعات جمع آوری از سوی این مرکز پس از بیکاری ، مردم مازندران از گرانی ، فقر ، مشکلات اقتصادی ، بی عدالتی و بالا رفتن سن ازدواج به عنوان مهمترین آسیب های اجتماعی و مشکل جامعه خود نام بردند           .
وی ادامه داد : ایجاد اشتغال ، احداث واحدهای کارگاهی ، اجرای عدالت ، ارزانی اجناس ، رسیدگی مسئولان و برنامه ریزی دقیق راهکارهای پیشنهادی از سوی مردم مازندران برای این منظور اعلام شده است .     
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت : نیروی انتظامی ، خانواده ، آموزش و پرورش ، رسانه ها و مراکز علمی ازنگاه مردم مازندران به عنوان نهادهای تاثیر گذار در کاهش آسیب های اجتماعی اعلام شد .           
وی از پیگیری برای کاهش آسیب اجتماعی در استان به عنوان برنامه امسال مسئولان دست اندرکار نام برد و گفت: کاهش فساد ، طلاق و اعتیاد ، پاکسازی محلات و مناطق آلوده و نیز ساماندهی حاشیه شهرها در این برنامه موردنظر است .      
یونسی ادامه داد : در این برنامه کاهش آسیب های اجتماعی بدور از هرگونه برخورد احساسی و مبنا قراردادن استفاده از تجربیات کارشناسان و صاحبنظران کشور و خارج از کشور مورد نظر است        .
وی با تاکید بر اینکه برخورد عقلانی و عالمانه می تواند در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی داشته باشد ، گفت : در بیان این نوع آسیب های موجود در جامعه بدور از بزرگ نمایی و انکار می بایست برای مقابله و پیشگیری اقدامات لازم صورت بگیرد     .
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران به اقدامات صورت گرفته برای کاهش و مقابله با دو آسیب اجتماعی در مازندران از سال گذشته اشاره کرد و گفت که با اجرای طرح جامع پیشگیری از طلاق ، میزان وقوع این واقعه در سه ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل هشت و یک دهم درصد کاهش یافته است            .
یونسی از تدوین طرح جامع مبارزه با مواد مخدر و کاهش اعتیاد در مازندران خبرداد و افزود : براساس برنامه ریزی کاهش هشت درصدی اعتیاد و افزایش ۱۰ درصدی ضریب پایداری افراد در ترک اعتیاد امسال پیگیری می شود .     
وی از برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته با فرمانداران شهرستان های ۲۲ گانه مازندران برای شناسایی معتادان خبرداد و گفت که براساس این برنامه معتادان به صورت فرد به فرد با تمامی ویژگی ها شناسایی می شوند .           
یونسی از خانواده به عنوان عامل مهم و اثر گذار در برخورد با آسیب های اجتماعی نام برد و افزود : برای این منظور نباید با بی خیالی و یا بی توجهی از این مساله گذر کرد .
نشست آموزشی و توجیهی سند چشم انداز پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور  ، روسا ، کارشناسان پیشگیری و سمن های سلامت روان اجتماعی مازندران در ساری برگزار شد.