حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده در خطبه اول نماز جمعه ۹ بهمن ۹۴ ایزدشهر در ادامه بحث سبک زندگی دینی و الگوی رفتاری با موضوع و محوریت خانواده از منظر اسلام، بیان داشتند: وجود ایمان در زندگی، رمز دوام خانواده است و ایمان عاملی است که دل های زوجین را با یکدیگر الفت می بخشد و صمیمیت را در فضای خانواده بیشتر می کند و عامل تربیت درست فرزندان می گردد؛ لذا انتخاب همسر با ایمان یعنی محیطی سالم داشتن و محیط سالم یعنی تربیت صحیح داشتن و تربیت صحیح یعنی جامعه ای سالم و اسلامی داشتن.
ایشان افزودند: شاید یکی اشکال کند خیلی نباید گیر داد همین که همسر، مسلمان هست کافی است؛ اگر منظور از گیر دادن وسواس است البته نباید وسواس به خرج داد کاملاً قبول است چون وسواس از عمل شیطان است. وسواس یعنی افراط در عمل، زیادی روی در یک چیز که امیرالمؤمنین علی«علیه السلام» می فرماید کسی که افراط در کار دارد این نشانه ی جهالت و بی عقلی او هست.
اما خارج از بحث وسواس باید حساسیت معقول را در انتخاب همسر به کار بست چون اولاً قرار هست که ۷۰-۶۰ سال دو نفر به طور معمول در کنار هم زندگی کنند. انسان وقتی به مسافرتی می رود سعی می کند همراهی انتخاب کند که مسافرت چند روزه بر او تلخ نشود حالا ازدواج یک مسافرت ۷۰-۶۰ ساله هست قطعاً نیاز به حساسیت بیشتر دارد.
ثانیاً قرار هست که با این ازدواج، فرزندانی به این اجتماع تحویل گردد. اما اگر ایمان در آن خانواده جایگاهی نداشته باشد چه فرزندانی را می خواهند تحویل جامعه دهند. یک فرزند با تربیت غلط، یک اجتماع را به فساد می کشاند؛ در اجتماع هم از این دست کم نداریم.
ثالثا که به مراتب مهمتر از اولی و دومی هست این است که یک انتخاب غلط علاوه بر اینکه دنیای انسان را خراب می کند، علاوه بر اینکه اجتماع را به فساد می کشاند، قیامت انسان را خراب می کند. سختی ۷۰-۶۰ ساله ی دنیا هر طوری هست تمام خواهد شد اما ابد قیامت را چه باید کرد؟
لذا جا دارد انسان با حساسیت بیشتر این مسأله را دنبال کند، ایمان را شرط اول و معیار اول بداند. اگر انسان آرامش می خواهد باید همسر با ایمان انتخاب کند، اگر رشد و کمال را می خواهد باید همسر با ایمان انتخاب کند، اگر رحمت و مودت را می خواهد باید همسر با ایمان انتخاب کند، اگر انسان به دنبال جامعه ی سالم است، اگر به دنبال تربیت صحیح فرزندان است باید همسر شایسته و با ایمان انتخاب کند که هم دنیا و هم آخرت او تأمین خواهد شد.
امام جمعه ایزدشهر در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به شروع ثبت نام از داوطلبین ورود به حوزه های علمیه، افزودند: جا دارد که مؤمنین، متدینین، فرزندان مؤمن درس خوان و تیزهوش خود را وارد حوزه علمیه کنند و نام فرزندانشان را در طومار سربازان امام زمان«عج» ثبت کنند.
ایشان افزودند: اسلام برای علم و علم آموزی جایگاه ویژه قائل است بویژه تحصیل علم دین که امیرالمؤمنین علی«علیه السلام» می فرمایند:« العلم علمان، علمُ الادیان و علمُ الابدان، فبعلم الادیان حیاه النفوس و بعلم الابدان حیاه الاجساد»؛ علوم حوزوی علوم ادیان است، مایه حیات جان و نفس هست لذا از جایگاه ویژه برخوردار است.
ایشان افزودند: متأسفانه شهرستان ما با ۵ شهر فاقد حوزه علمیه می باشد و این یعنی خسران بزرگ؛ از قدیم الایام رسم این بوده که مؤمنین، متدینین، بازاریان، حوزه های علمیه را حمایت می کردند، زمین تهیه می کردند و می ساختند و حمایت می کردند و آن شهر از وجود آن عالمان دینی استفاده می کرد.
ایشان بیان داشتند که این شهر هم متدین کم ندارد، متموّل کم ندارد، با امام زمان معامله کنید و سرباز خانه امام زمان«عج» را آماده کنید که إن شاءالله ذخیره بزرگ برای آخرت و خیر کثیر برای دنیایتان است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده با ابراز تأسف از پخش کلیپ هایی از قدرت نمایی برخی از ارازل و اوباش در سطح منطقه و استان، افزودند: البته با عنایت خداوند و همت و تلاش پلیس اطلاعات و امنیت ناجای استان، این ارازل دستگیر شدند که جای تقدیر و تشکر از مجموعه ی ناجا را دارد.
ایشان افزودند: جا دارد علت اینگونه رفتارهای ناشایست، شناسایی شود که یک بخش آن مرتبط با خانواده و اجتماع است که خانواده و اجتماع باید بر مدار دین حرکت کنند که با دقت در پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز، از یک طرف ارزیابی اقدامات مسئولان پیرامون این فریضه الهی و از طرف دیگر تأثیر نماز را در رفتار جوانان را حضرت آقا متذکر شدند.
بخش دیگر مربوط به احکام قضایی است که یا خلأ قانونی وجود دارد یا احکام ما بازدارنده نیستند. چرا باید یک اوباشی که به اعتراف خودش ۱۳ مرتبه دستگیر شده به راحتی آزاد و این حرکات ناشایست را تکرار کند. متأسفانه حمایت های برخی از مسئولین از این ارازل و اوباش هم مزید بر علت شده لذا جا دارد دستگاه قضاء برخورد جدّی و بازدارنده ای نسبت به این نوع افراد داشته باشد.
ایشان در بخش دیگر از خطبه ها با اشاره به ایام الله دهه فجر و بیست و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب امام راحل و عظیم الشأن و همه ی شهدای عزیز ایران اسلامی، بیان داشتند: در دنیا انقلاب های بزرگ و زیادی اتفاق افتاده مثل انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه، انقلاب الجزایر و دیگر انقلاب ها که این انقلاب ها یا با شکست مواجه شدند یا به اهداف و آرمان های خود نرسیده اند و از مسیر منحرف شده اند، بررسی این علت ها و رفع آن، موجب تضمین و بقاء انقلاب خودمان می شود.
ایشان به سه علت شکست اکثر انقلاب ها اشاره داشتند و افزودند: یک علت نبود رهبر هوشیار و بصیر که مشکلات را رصد کند و به موقع تذکر دهد، علت دوم نبود مردم متعهد و پای کار که در مسیر، انقلاب را تنها نگذارند و سومین علت شکست اکثر انقلاب ها، دنیا محوری انقلاب به جای خدامحوری بوده است؛ وقتی دین نباشد، هواهای نفسانی جایگزین آن می شود و آنچه را که مردم برای آن قیام کردند فدای امیال نفسانی رهبران انقلاب می شود و نوع انقلاب های دنیا بعد از مدتی از پیروزی آنها، از آرمانهایشان فاصله می گیرند و از استقلالی که برای آن خون دادند دست می کشند و به دامان مستکبران برمی گردند.
ایشان افزودند: این قسمت سوم بزنگاه هست، حساس هست، حیاتی است، روح انقلاب در استقلال طلبی است و دشمن از همین موضوع نفوذ می کند با برنامه می آید، با هدف می آید، با نگاه باز می آید. دشمن برای پسابرجام برنامه دارد، دشمن برای مجلس ما برنامه دارد. دشمن به دنبال این است که کسانی وارد مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شوند که عِرق و حساسیتی نسبت به انقلاب نداشته باشند، دغدغه ای نسبت به ولایت نداشته باشند، حساسیتی نسبت به استقلال نداشته باشند، دشمن به دنبال این است که آن لکه ی ننگی که بر پیشانی مجلس ششم نشست مجدد تکرار گردد.
ایشان افزودند: مردم ما باید هوشیار باشند و در مجالس خانگی که با حضور نامزدها برگزار می کنند به این آرمان ها توجه داشته باشند. امروز تکلیف بزرگی بر دوش تک تک مردم جامعه ی ماست. نگوئیم که حالا یک رأی من چیزی نیست و تأثیری ندارد همین تک رأی ها یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب می کند، همه ی ما برای هر رأی که داخل صندوق می گذاریم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم و باید با بصیرت و آگاهی و معیارهای درست به تکلیف شرعی خود عمل کنیم و با حضور پر شور خود پای صندوقهای رأی دشمنان نظام را مأیوس و ناامید کنیم.

1   4

همچنین پیش از خطبه های نماز جمعه، حجت الاسلام والمسلمین کیانپوری به بیان چند مسئله شرعی در رابطه با نماز جمعه پرداختند.

5