مریم جمشیدی امروز در گفت‌وگویی در شهرستان ساری، اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ برنامه به مناسبت دهه فجر در سراسر مازندران از جمله نقاط شهری و روستایی اجرا و توسط دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های سطح استان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: این برنامه‌ها شامل نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی، بازدیدها، دیدارها، مسابقات، افتتاحیه، گردهمایی، جشن و جشنواره‌ها است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های روستایی به مدت سه روز در ساری، گفت: با حضور معاون امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نمایشگاه توانمندی‌های روستایی روز ۱۸ بهمن ماه امسال در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افتتاح می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه هدف از برگزاری برنامه‌ها انقلاب اسلامی ما باید حماسه زنده باشد و به صورت پویا در چرخه زندگی اجتماعی و فرهنگی ما برقرار شود، اظهار کرد: هرچند برنامه‌هایی که در دهه فجر داریم در طول سال تداوم دارد ولی با شدت و قوت بیشتری در ایام دهه فجر برگزار می‌شود؛ ولی تلاش ما این است با مردمی کردن جشن‌های انقلاب، حضور بیشتر مردم  و استفاده از سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد حس مردمی‌تری به برنامه‌ها دهیم.

وی با اعلام اینکه امسال برنامه‌ها از خلاقیت بیشتری استفاده شده است، اضافه کرد: حضور جوانان در برنامه‌های انقلاب اسلامی مشهود است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: همایش زن و انقلاب در سراسر استان، کارگاه ویژه دانش‌آموزان دختر، کارگاه سلامت زنان، کارگاه آموزشی فرهنگی مختلف، کارگاه امداد و کمک‌های اولیه، برگزاری تورهای صنعتی، نمایش فیلم‌های مختلف با موضوع انقلاب، جشنواره بزرگ زنان روستایی، طرح تبسم مهر ( گفتمان دانش‌آموزی)، مسابقات ورزشی، نقاشی، علمی ـ پژوهشی و کتاب‌خوانی از اهم برنامه‌های دهه فجر امسال در استان است.

جمشیدی به برپایی نمایشگاه پوشش ایرانی ـ اسلامی در دهه فجر امسال در مازندران اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم از افرادی که در زمینه طراحی مد لباس‌های ایرانی ـ اسلامی فعالیت می‌کنند باید حمایت جدی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش ما بر این بوده به کیفیت برنامه‌های امسال توجه شود تا با مخاطبان بیشتری همراه این برنامه‌ها شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پایان گفت: برنامه‌های دهه فجر امور بانوان استان از ۱۰ بهمن آغاز و تا پایان بهمن ماه امسال در استان ادامه دارد.