حجت‌الاسلام ناصر شکریان صبح امروز در همایش بصیرت و تجلی اراده که در سازمان تبلیغات این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم تعبیری داریم که به ایام‌الله اشاره می‌کند، مانند پیروزی قوم حضرت موسی(ع) بر فرعون که خداوند آن روز را یوم‌الله نام‌گذاری کرد و به حضرت موسی(ع) امر کرد همواره این روز را به مردم یادآوری کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تکرار دهه فجر در هر سال، تصریح کرد: تکرار این امر یک دستور قرآنی است و از معصومین(ع) روایت داریم که در زمان ظهور حجت وقتی امام زمان(عج) بر تمامی مشرکان و مستکبران جهان پیروز می‌شود آن روز نیز یوم‌الله بوده و حضرت امام راحل نیز بر اساس استنادات قرآنی و روایی روز ۲۲ بهمن را روز خدا نام‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری یک روز به نام یوم‌الله باید آثار و برکاتی داشته باشد، افزود: هر کس با هر دید نظری به این موضوع نگاه کند آن را قبول می‌کند.

شکریان افزود: وقتی امروز به جامعه اسلامی نگاه می‌کنیم در جای‌جای کشور کلاس‌ها، مربیان قرآنی،حتی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ویژه قرآن وجود دارد و فرزندان این مرزوبوم با حضور در مسابقات بین‌المللی عرب‌زبان‌ها را در بحث قرائت و تلاوت قرآن شکست می‌دهند و ما امروز بیش از ۲۰۰ حافظ کل قرآن داریم که این گوشه‌ای از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه این انقلاب نام امیرالمؤمنین و شیعه را در دنیا برجسته کرده و عظمتی به آن داده است، اظهار کرد: امروز نام شیعه کاری کرده که تمامی کارشناسان غرب و سرتاسر جهان باهم به بحث می‌پردازند، که چه چیزی در شیعه وجود دارد که تمام‌قد ایستاده‌اند و با هر توطئه‌ای که ایجاد می‌کنند، آسیبی نمی‌بیند.

شکریان با بیان اینکه امروز بیش از ۵ هزار هیئت مذهبی در سطح استان مازندران مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: وضعیت بعد از انقلاب هیئت‌های مذهبی با وضعیت قبل از انقلاب هیئت‌ها مذهبی قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به دیدار شیخ زکزاکی با امام(ره)، بیان کرد: زکزاکی پس از دیدار با بنیانگذار انقلاب اسلامی به نیجریه بازگشت و ۱۰ میلیون نفر را شیعه کرد و در اربعین امام حسین(ع) نیز ۵ میلیون نفر تنها در کشور به پیاده‌روی می‌پرداختند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به‌قدرت نظامی ایران، اظهار کرد: دشمن دوست دارد به ایران حمله کند اما از قدرت نظامی ایران می‌ترسد و امروز پهبادهای نظامی ایران به اسرائیل می‌رود و بعد از عکس‌برداری برمی‌گردد و این قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه اگر به عزتمندی جمهوری اسلامی ایران بعد و قبل از انقلاب نگاه کنید متوجه تفاوت‌ها در این زمینه می‌شود، تصریح کرد: یک‌زمانی در اوایل انقلاب در مجامع بین‌المللی به ما می‌گفتند صندلی افغانستان هر موقع خالی است شما بنشینید اما الآن می‌بینیم که ایران یک‌طرف می‌نشیند و ۱+۵ در طرف دیگر می‌نشیند و بر سر مواضع خود چانه می‌زنند.

وی تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا اخیراً گفته بدون حضور ایران در منطقه نمی‌توان تصمیم گرفت، آیا این عزت نیست؟ همه دنیا می‌گوید بشار اسد اگر هم بخواهد برود ایران می‌گوید بماند و ماند و این نشان‌دهنده قدرت ایران است.

شکریان با اشاره به اینکه همه دنیا آمده بودند تا عراق را تصرف کنند، تصریح کرد: سردار سرافراز سلیمانی وارد می‌شود و ورق برمی‌گردد و خودشان اغراق می‌کنند اگر ایران نبود، عراق و سوریه هم باقی نمی‌ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به خاطره‌ای گفت: در چند سال پیش سفری به یکی از موزه‌های اهواز داشتم و در قسمتی که متعلق به شرکت نفت بود تابلویی عجیب دیدم و وقتی در مورد آن پرسیدم به من گفتند قبل از انقلاب مکان اسکان مستشاران آمریکایی بود.

وی ادامه داد: روی این تابلو نوشته‌ شده بود «ورود ایرانی و سگ ممنوع»، آمریکایی‌ها وارد کشور ما شدند و ما را در کنار سگ قرار می‌دادند اما امروز ما آمریکا را زیر پا له کردیم و با مرگ بر آمریکا گفتنمان ابهت آمریکا را شکستیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه سربازان نیروی دریایی با افتخار این‌ها را می‌گیرند و آن‌ها دست روی سر می‌گذراند و تسلیم می‌شوند در کنار ناوی که داشتند و این نشان‌دهنده قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه برای قدرتمند بودن باید مشکلاتی را تحمل‌ کرد، افزود: مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها از جمله فشارهای دشمن هستند تا قدرت ما را به زیر سؤال بکشند.

شکریان خاطرنشان کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش ظرف مدت چهار سال شوروی را از کار انداختند اما تا امروز ۳۷ سال است که نه‌تنها غلطی نکردند بلکه هر روز بر عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.

وی افزود: امروز با کمک جوانان این مرزوبوم در تمامی زمینه‌های مهم از جمله نانو، سلول‌های بنیادی، هسته‌ای و هوا و فضا ایران جزو چند کشور برتر این زمینه قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر قدر دانستن این نعمت‌ها تصریح کرد: امام رضا(ع) فرموده‌اند، «سریع‌ترین چیزی که خدا عقوبت می‌دهد کفران نعمت است».

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از قدر دانستن‌های این نعمت الهی حضور گسترده در انتخابات و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و این حضور  وظیفه همه ما است و باید تلاش کنیم افرادی به مجلس راه یابند که باعث تقویت این نظام، قدرت این نظام و تقویت جایگاه ولایت که هر چه داریم از این جایگاه است.