به گزارش پایگاه تحلیلی خبری مازندرانه/ رئیس بنیاد شهید آمل در گفت‎وگویی گفت: شهید بیژن حافظی سرباز وظیفه از لشکر ۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران که در گرگان خدمت می‎کرد در تاریخ سوم آبان سال ۱۳۵۹میان شهر آبادان و ماه‌شهر توسط نیروهای بعثی عراق به اسارت درآمد.

 

وی در ادامه افزود: شهید حافظی در سال ۶۰ به دست نیروهای بعثی در زندان اسارت به شهادت رسید.

 

احمد سیفیان از نحوه شناسایی این شهید گفت و اظهار کرد: پس از انجام آزمایشات مختلف DNA در تهران و دریافت آزمایش DNA از خانواده شهدای مفقودالجسد و تطبیق آنها با یکدیگر، هویت شهید بیژن حافظی اعلام شد.

 

شهید بیژن حافظی

 

رئیس بنیاد شهید آمل با بیان این‎که خانواده شهید پس از باخبرشدن از نتایج آزمایش‌های DNA متقاضی جابه‌جایی پیکر شهید از تهران به گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) آمل شدند، ادامه داد: انتقال و تشییع پیکر این شهید بزرگوار پس از کسب مجوزهای شرعی از سوی مراجع تقلید و نمایندگی ولی‌فقیه ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد موافقت قرار گرفت.

 

وی در ادامه یادآور شد: مراسم شب وداع با شهید حافظی روز دوشنبه ۱۴ دی ماه در آستانه امام‎زاده ابراهیم(ع) آمل بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

 

سیفیان در پایان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار روز سه شنبه ۱۵ دی ماه ساعت ۹ صبح از سپاه ناحیه آمل به سمت گلزار شهدای امام‌زاده ابراهیم(ع) این شهرستان برگزار است.

منبع:سفیر هراز