انتقاد از نحوه چینش غرفه‌ها از روزهای اول برپایی نمایشگاه مطبوعات توسط رسانه‌های سیاسی و اقتصادی و هرازگاهی توسط نشریات استانی مطرح بود.

این گلایه‌ها برخی مواقع با تهیه خبر، چند روز با اعتراض جلوی درب نمازخانه توسط یکی از رسانه‌های مکتوب شهرستانی و گاهی هم در نشست‌های مطبوعاتی که با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار می‎شد، توسط فعالان رسانه‌ای به گوش متولیان می‎رسد.

عدم حضور مسئولان ملی در غرفه‌های طبقه فوقانی و کم‌توجهی مردم به طبقه فوقانی مصلی، مسئولان برگزارکننده را مجبور کرد که تمهیداتی بیاندیشند تا بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری سری به طبقه فوقانی نمایشگاه مطبوعات بزنند. به همین دلیل صبح امروز درب ورودی نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به سمت رسانه‌های استانی، سیاسی و اقتصادی چرخید و محل ورود به نمایشگاه برای مردم تغییر کرد تا این رسانه‌ها هم از بازدیدهای مردمی سهمی داشته باشند.

می‎توان این اقدام دیرهنگام مسئولان برگزارکننده را به نوعی دلجویی از رسانه‌های اقتصادی و سیاسی تلقی کرد تا شاید در سال‌های آینده طرح مناسب‎تر برای دسترسی عادلانه مردم به همه رسانه‌ها حداقل در نمایشگاه اندیشیده شود.