به گزارش پایگاه تحلیلی خبری مازندرانه/

شهر هنوز هم علمدار می‌خواست این را می‌توانستی از حضور پرشمار مردمی که در نوزدهمین یادواره شهید سید مجتبی علمدار آمده بودند، فهمید.

حسینیه عاشقان ساری که محل قرار برگزاری این همایش بود مملو از مردمی بود که دعوت‌نامه دم درب منزلشان نرفته بود، از بنرهای نصب شده در سطح شهر به همدیگر می‌گفتند پنج‌شنبه‌شب هستی؟ «همه آمده بودند».

جمعیت شرکت‌کننده به حدی زیاد بود که طبقه فوقانی حسینیه عاشقان ساری که برای بانوان در مراسم‌های مختلف در نظر می‌گرفتند نیز برای مردان در نظر گرفته شد و بانوان به ورزشگاه جنب حسینیه هدایت شدند.

جوانان و نوجوانان حضورشان پررنگ بود. خانمی ناخودآگاه به نزدم آمد و دید در حال نوشتن هستم گفت: فرق شهید علمدار با دیگر شهدا چیست که این همه دوست‌شون دارند گفتم ایشان علمدارن و خودتان باید ببینید.

کلی مهمان شهید علمدار شده بودند اما کاندیداهای مجلس هم آمده بودند اما چون دیدند امشب میزبان کس دیگری است و بزرگ مجلس آنها نیستند دوام نیاوردند و ترجیح دادند جای دیگری برای تبلیغ بروند‎.

 

*شهدا منشور بصیرت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان بی‌آزار تهرانی که سخنران این مراسم بود با اشاره به اینکه عزت و اقتدار نظام اسلامی به برکت رشادت شهداست، گفت: حرکت پیامبر (ص) در مسیر بصیرت بود و خوشا به حال شهدایی که رفتند و در این مسیر ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه درباره شهدا نمی‌توان زیاد گفت، اظهار کرد: وقتی امام راحل این شهدا را تربیت کردند و جوانان به مرحله بصیرت رسیدند، پیران به بصیرت جوانان غبطه خوردند.

بی‌آزار تهرانی با اشاره به سخنان شهید بهشتی درباره بچه‌های جبهه که گفتند این بچه‌ها یک شبه ره صد ساله رفتند، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند من وقتی به وصیت‌نامه شهدا نگاه می‌کنم غبطه می‌خورم.

وی با اعلام اینکه شهدا منشور بصیرت هستند، ادامه داد: شهید علمدار فرمانده یک گردان و علمدار بصیرت بودند و این شهید خیلی مقید بودند در مراسم شهدا حضور یابند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما هرچه داریم به برکت فداکاری شهدا و ایثارگران است و باید خدمت به خانواده این افراد را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه ظواهر در حال تغییر کردن است، گفت: با توجه به فتنه‌های گذشته و پیش‌رو، اگر کسی نسبت به ولایت فقیه علامت سوال داشت باید دقت کند که کسانی که درباره شورای رهبری حرف می‎زنند هدف آنها ضربه زدن به اصل ولایت فقیه است.

 

*نمی‌شود عکس شهدا را بزنیم ولی در مسیرشان حرکت نکنیم

وی با اعلام اینکه راه رسیدن به بصیرت توجه به ظاهر و روح است، بیان داشت: ‎ در روزگاری هستیم که هیچ چیز جای چیز دیگر را نمی‌گیرد و هر کس قرار است در مسیر ولایت به بصیرت برسد باید طریق عشق و علاقه را در وجود حضرت عباس (ع) ببیند.

 

این استاد حوزه بر ضرورت داشتن بصیرت و جریان‌شناسی در انتخابات تاکید کرد و گفت: اگر قرار است افراد را بشناسید باید اطرافیان آن را شناخت و مردم در ۹ دی عده‌ای را منکوب کردن و این مسله با بصیرت محقق شد.

وی با بیان اینکه شهدا طلب بشارت افزون می‌کنند برای کسانی که نتوانستند به آنها ملحق شوند، اظهار کرد: دفاع از ارزش‌های انقلاب نشان‌دهنده زنده بودن راه شهیدان است.

بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه خیلی‌ها اگر بخواهند در مسیر شهدا بمانند محرومیت ظاهری پیدا می‌کنند، تصریح کرد: نمی‌شود عکس شهدا را بزنیم ولی در مسیرشان حرکت نکنیم.

وی در پایان گفت: در عصر مدرنیته نمی‌شود که تنها به ظاهر توجه کرد،‎ تیپ، ساختار و سبک زندگیمان باید همسو به آرمان‌های انقلاب باشد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره شهید علمدار با حضور مسئولان تجلیل شد‎.

منبع:رزمندگان شمال