مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی تلاش دارند جلوه های بی بدیل طبیعت، تفکر انسانی و زیبایی ها را در  آثار خود نشان دهند،گفت: نگاه به حوزه صنایع دستی مایوس کننده و فاصله هنرمندان صنایع دستی محدود بوده است.

دلاور بزرگ نیا پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تکریم از هنرمندان برگزیده مهراصالت صنایع دستی با اشاره به اینکه جلوه ها، تلاش کارگاهی و تنوع آثار و نبود شناخت به جامعه هنری محدود بوده است، اظهارداشت: در سال جاری با نزدیک شدن هنرمندان، کاهش فاصله و گفتگوهای بسیار در این بخش بار دیگر اعتماد جامعه هنری قدری جلب کرده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد نمایش آثار هنرمندان که سند افتخار مرغوبیت تولیدات آنهاست،  تصریح کرد: ۳۷ اثر هنرمندان نشان مرغوبیت و نشان ملی دارد که از این تعداد ۱۲ اثر مهراصالت یونسکو کسب کرده است.

بزرگ نیا اتفاق خوب در کنار کاهش فاصله هنرمندان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را همکاری خوب بخش دولتی و خصوصی برای سرعت بخشیدن توجه به صنایع  دستی مازندران  در داخل و خارج استان  عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اخبار خوبی از حمایت های بازرگانان در عرصه صادرات تلاش های ویژه ای دارند و شاید از محدود استانهایی هستیم که توجه به  حوزه صنعت و تجارت وجود  دارد.

وی بیان کرد: تسهیلات و حمایت های مالی و معنوی در سال گذشته برای هنرمندان چشمگیر بوده است.

بزرگ نیا با بیان اینکه باید در کنار پیگیری های ملی توجه بیشتری به استان شود، اذعان داشت: باید روان سازی در بانکهای عامل و رفع موانع برای اخذ تسهیلات به هنرمندان ایجاد کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه  صنایع دستی  کشور و سفر ریاست جمهوری به فرانسه ، اذعان  اشت: با توجه به روابط بین الملل و ایجاد نمایشگاههای در خارج کشور انجام شود.

بزرگ نیا یکی از اقدامات خوب در استان را معرفی صنایع دستی درفقالب فیلم، پوستر و چاپ اقلام عنوان کرد و افزود: باید برای رسیدن به جایگاه اصلی خود تلاش کنیم و متاسفانه مازندران نسبت به استان های دیگر فاصله معناداری دارد.

وی بیان کرد: صنایع دستی مازندران اشتغال و کسب وکار ایجاد می کند.