مسؤولان شرکت ملی گاز ایران میهمان مدیران شرکت گاز استان مازندران بودند، این میهمانی به دلیل هشدارهای هواشناسی در ارتباط با افزایش سرما که از روز یک‌شنبه در مازندران حاکم می‌شود انجام شد.

مسؤولان شرکت گاز آمدند تا اوضاع استان را رصد کنند و نسبت به تامین گاز مازندران در روزهای سرد این ماه اقدام کنند، مسؤولان شرکت گاز کشور در حین حضور در مازندران سری به پروژه گازرسانی دامغان-ساری-کیاسر زدند و در جریان آخرین وضعیت این خط انتقال قرار گرفتند، بحث افتتاح خط رشت-سنگر هم در نشست خبری مدیران شرکت گاز کشور در استان مطرح شد.

با این حال در ارتباط با وجود تلاش‌های خبرنگاران از بابت وضعیت گاز استان در روزهای آینده چیزی دستگیر خبرنگاران نشد و مدیران شرکت گاز با ابهام در این ارتباط صحبت کردند.

از یک طرف بحث افتتاح خط لوله گاز رشت-سنگر مطرح و از طرفی عدم تمدید قرارداد گاز ترکمنستان مطرح شد، گاز ترکمنستان برای تامین نیازمندی‌های استان مازندران در اختیار قرار می‌گیرد ولی با توجه به سابقه ترکمن‌ها در غافلگیر کردن مسؤولان کشور هر سال در فصل سرد شیر گاز را به سمت مازندران می‌بندد.

مسؤولان گاز که به نظر می‌رسد زمان اتمام قرار داد را فراموش کردند درست در روزهای اتمام قرارداد خودشان را به ترکمن‌ها رساندند تا آنها را متقاعد کنند که نسبت به قطع گاز مازرندران اقدام نشود، به همین دلیل مدیرعامل شرکت گاز کشور سفرش به مازندران را نیمه تمام رها کرد و از ساری عازم مشهد و قرار است از آنجا به ترکمنستان سفر کند تا بتواند در روزهای اخیر حداقل اجاق گازهای مازندران را گرم نگه دارند.

البته در استان مازندران هم تدابیری اندیشه شد تا به قول خودشان بتوانند از افت فشار گاز خانگی جلوگیری شود ولی مردم سردی‌کشیده مازندران دل نگران خاطرات تلخ روزهای اخیر بابل و قطعی گاز ۸۶ هستند.

اما این سؤال مطرح است که چرا درست وسط سرما مسئولان ملی و استانی به فکر معجزه هستند و از قبل تدابیر لازم در ارتباط با بروز مشکل نمی‌اندیشند.

البته مسئولان گاز با خودشان آینده دلگرم کننده را هم مطرح کردند که خیلی در این سفر دست خالی نباشند و به مردم مازندران اطمینان خاطر دادند که حتما گاز دامغان به مازندران سال آینده افتتاح می‌شود.