مراسم تشییع پیکر محمدعلی اینانلو در مسجد بلال با حضور علاقه‌مندان صبح امروز دوشنبه ۱۴ دی برگزار شد.
در این مراسم پورحسین، جهانگیر کوثری، عادل فردوسی‌پور، جمشید گرگین، حمید منوچهری، سجادی، امیراحمدی، علیرضا جاوید‌نیا، نیما کرمی، رضا توکلی، گیتی معینی، فواد و سیاوش صفاریان‌پور،‌ منصور ضابطیان، محمدرضا شهیدی‌فر، حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی،‌ محمد صوفی و جمعی از دوست‌داران طبیعت و دیگر هنرمندان و اهالی ورزش حضور داشتند.
مراسم ساعت ۱۰ و سی دقیقه در میان اهالی هنر و ورزش و دوستداران طبیعت برگزار شد و در ادامه برادر مرحوم اینانلو‌، البرز اینانلو و جهانگیر کوثری صحبت‌هایی داشتند.
برادر مرحوم اینانلو در این مراسم اظهار داشت: به خاطر وصیت برادرم قرار است پیکر او در بویین زهرا استان قزوین در جوار قبر پدر و مادرم، دفن شود.
عادل فردوسی‌پور درباره محمدعلی اینانلو گفت: این اتفاق خیلی ناگهانی بود. صدای او هنوز در گوش من است و به آرشیو ذهن من سپرده شد. امیدوارم یاد آقای اینانلو زنده نگه داشته شود و قدر آن‌هایی که در قید حیات هستند را بدانیم.

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/10/14/3978349_842.jpg
جمشید گرگین بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: محمدعلی اینانلو یک عاشق بود. عاشق وطن، طبیعت، ورزش و فردی بسیار فاضل که صدای بسیار خوشی داشت. هیچ وقت فکر نمی‌کردیم این فرد به این زودی با این معرفت و صدا به خاک برود. محمد علی اینانلو آدم بسیار استثنایی بود. عشقی که به طبیعت داشت، می‌خواست رواج بدهد. چنان با عشق درباره طبیعت صحبت می‌کرد که تا به حال چنین فردی را ندیدیم و ر برنامه‌هایش نواحی بسیار زیبای ایران را معرفی می‌کرد.
http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/10/14/3978354_619.jpg
جهانگیر کوثری در ادامه افزود: محمدعلی اینانلو یک استثنا بود. در زمینه ورزش، فیلم‌سازی مستند و همچنین شاید جزو معدود نویسندگانی بود که تحصیلات آکادمیک داشت. سابقه ۵۰ ساله ورزشی و فیلمسازی که کمتر ما فردی با این سابقه سراغ داریم. قلم صریحی داشت که در تمام فیلم‌های او شاهد بودیم. زمانی که شبکه دو افتتاح شد، همین صراحت کلام در او بود. بعضی‌ها ناراحت می‌شدند، به دلیل اینکه واقعیت را می‌گفت و بیشتر سمت مردم بود.  در زمینه مستندسازی یک استثنا بود. برای اینکه شما هیچ فیلمساز مستندی را سراغ ندارید که خودش نویسنده، راوی، گوینده، تهیه‌کننده، کارگردان و فیلمبردار کار خود باشد. او یک استثنا بود که در جهان کمتر چنین افرادی را شاهد هستیم. خیلی خیلی جایش در بین ما خالی است. آدم‌هایی مثل من از دانش محمد استفاده کردند. محمد خیلی زود رفت.
گفتنی است؛ پیکر محمدعلی اینانلو بعد از تشییع در مسجد بلال قرار است در بویین زهرا دفن شود.
شایان ذکر است؛ در خلال این مراسم آرش اینانلو پسر این مرحوم، به دلیل ناراحتی روحی‌ و جسمی به بیمارستان منتقل شد.
http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/10/14/3978369_600.jpg