اول باید عرض شود که آقازاده بودن به همین راحتی‌‌ها نیست و شخصی که می‌خواهد آقازاده شود باید یک ویژگی‌هایی داشته باشد، پس ملت عزیز! لطفا بیخیال آقازاده شدن شوید.

آقازاده‌‌ها باید مدت‌‌ها مرارت و مشقت بکشند و درس‌‌ها بیاموزند و هی همش این کشور آسیایی، آن کشور اروپایی و آمریکایی بروند و با آدم‌‌های زبان نفهم دمخور شوند و پس از مدت‌ها تازه سر از زبانشان در بیاورند و به مملکت خدمت کنند.

بیچاره آقازاده‌ها، شب و روز ندارند زیرا همیشه به دنبال خدمت صادقانه هم به ملت و هم به خارجی‌‌های عزیز هستند، در این راه توقع هیچ تشکری را هم از هیچ احدالناسی ندارند.

خیلی وقت‌‌ها اقتصاد کشور روی انگشت آقازاده‌‌ها می‌چرخد، اگر حتی ذره‌ای کمی کم‌کاری و در انجام وظایف خطیر آقازادگی کوتاهی کنند، مردم بیچاره می‌‌شوند و باید باد هوا بخورند.

متاسفانه با این همه خدمات ریز و درشتی که آقازاده‌‌ها در راه رضای خدا به خلق‌الله انجام می‌دهند، همیشه سیبل ملت و فحش‌خور آنان می‌‌شوند. از انصاف به دور است، هم پدر فحش بخورد و هم پسر و یا دختر.

زدن صرافی، واردات واگن قطار، بستن قرارداد‌های نفتی، نامه نوشتن به ابرقدرت‌‌ها و درخواست عاجزانه برای اعمال تحریم‌‌ها فقط و فقط برای اینکه ملت به خودشان بیایند و قوی باشند، این‌ها گوشه‌ای از خدمات آقازاده‌هاست.

حالا با این همه بدبختی که آقازاده بودن دارد، اگر هنوز تمایل به تبدیل شدن به یک آقازاده دارید باید به موارد زیر دقت کنید:

۱- یک عدد پدر یا مادر که زاده آن‌ها باشید، در غیر این‌صورت مسئله از بیخ و بن منتفی است.

۲- رو و سپس پررویی به اندازه تمام ملت.

۳- پاس کردن واحد‌هایی چون کلاه‌برداری، کلاه‌گذاری، پوست کلفتی، اختلاس و …

۴- خارج روی بیش از حد معمول و حتی در برخی از موارد طاقت فرسا، به علت فرسوده بودن ناوگان هوایی (از همین‌جا به دولت حق می‌دهیم که برای آسایش و حفظ این سرمایه‌‌ها و امید‌های کشور، ایرباس نو خریداری نمودند، گرچه فعلا از ترس مصادره پرواز برون مرزی ندارد)

۵- کمک از پدر و مادر گرانقدر در ورود به عرصه‌‌های اقتصادی برای خدمت صادقانه به کشور (خدایی ناکرده با رانت اشتباه نشود استغفرالله استغفرالله)

۶- شناسایی روزنه‌‌های نفوذ به منظور فراهم کردن عرصه خدمت از سوی خارجی‌‌های از جان گذشته و ایران‌دوست.

۷- فراهم کردن یک دار و دسته از نخبگان عرصه سیاست و اقتصاد همچون ش.ج و ب.ز و طا.ذا و عین.غین، لام.میم و سایر حروف الفبا.

۸- فراهم کردن شیرینی‌‌ها و شیتیل‌‌های ریز و درشت جهت راه‌اندازی امور.

۹- شناسایی انواع بدبختی ملت برای کمک.

۱۰- ننه من غریبگی‌بازی و گمنام ماندن در عرصه آقازادگی.

باید توجه ویژه داشت که آخرین مورد از جمله مهم‌ترین تحصیلات آقازادگی است و در صورت شناسایی و لو رفتن باید فاتحه آبروی پدر و مادر و سایر بستگان را خواند.

با این اوصاف، باید تشکر بسیار ویژه‌ای از آقازاده‌‌های گرامی نمود و آنها را به عنوان سمبل خدمت و از جان گذشتی به دنیا معرفی کرد. زنده باد آقازادگی.