آخرین گزارش‌های میدانی یمن حاکی است که جنگنده‌های سعودی روز پنجشنبه (امروز) بیش از ۲۰ عملیات هوایی در منطقه «نهم» و اطراف آن در استان صنعاء انجام داده‌اند.

شبکه خبری «المسیره»، گزارش داد جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین به صورت مستمر بر فراز پایگاه الدیلمی در صنعاء پرواز کرده و یک مزرعه را در منطقه عره حمدان در صنعاء هدف قرار داده‌ است.

بر اساس این خبر علاوه بر پرواز مستمر جنگنده‌های سعودی بر فراز منطقه هناجر در پایتخت یمن جنگنده‌های سعودی در آسمان منطقه الغیل در الجوف نیز دیده شده‌اند.

المسیره همچنین گزارش داده که دست کم ۲۰ نظامی عربستانی در تلاش شکست خورده‌ای برای به دست گرفتن کنترل منطقه راهبردی و کوهستانی «جبل الدود» در جیزان کشته شده‌اند.

بر اساس این خبر این عملیات که با حمایت جنگنده‌های سعودی همراه بود با مقابله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواجه شد و سه خودروی حمل نیروهای سعودی مورد هدف قرار گرفتند.

از سوی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب موفق شده‌اند کنترل مناطق جدیدی را در دست بگیرند که علاوه بر وارد کردن خسارت‌های فراوان به نیروهای حامی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن موفق شده تسلیحات نظامی آنها را ضبط کنند.

در عملیات دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در الجوف پایگاه الریحانه وابسته به ائتلاف سعودی برای حمله به یمن مورد هدف قرار گرفته و نیروهای یمنی تلاش نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی برای نفوذ به پایگاه نظامی الخنجر در منطقه «خب» و «الشعف» در جوف را خنثی کرده‌اند.