سالن ورزشی پهلوان حسین توکلی در نزدیکی ساحل و در چند قدمی محل دپوی زباله‎ها قرار دارد، دود ناشی از آتش گرفتن زباله‎ها بدون معطلی وارد سالن می‎شود و موجب آزار و اذیت مردم منطقه و به‎ویژه ورزشکاران شده است.

با توجه به اینکه بسیاری از مسابقات ورزشی نیز اعم از شهرستانی، استانی و کشوری در این سالن برگزار می‎شود، زمانی که دود ناشی از آتش گرفتن زباله وارد سالن مسابقات می‎شود، تعجب بازیکنان غیربومی را برمی‎انگیزد.

به‌عنوان مثال، در هفته گذشته به‎دلیل ناهماهنگی و نظارت نکردن بر دپوی زباله در کنار ساحل زیبای محمودآباد آن‌ هم در پشت سالن پهلوان حسین توکلی، وقفه‎ای در برگزاری مسابقات کشتی دانشجویان منطقه دو مؤسسات آموزش عالی کشور ایجاد شد.

با آتش گرفتن این زباله‌ها دود غلیظ و خفه‌کننده‌ای منطقه را فرا گرفت و به داخل سالن محل برگزاری مسابقات کشتی روانه شد.

این اتفاق، سبب تعجب تیم‌های دانشجویی شرکت‌کننده شد و با پیگیری مسئولان اداره ورزش و جوانان محمودآباد، از سوی شهرداری این‎شهر یک‌دستگاه خودروی آتش‌نشانی به محل دپوی زباله اعزام شده و آتش را خاموش کرد.

بالاخره مسابقات پیگیری شد، اما حوالی عصر همان‎روز در زمان مسابقات فینال، بار دیگر به‎دلیل خاموش نشدن کامل آتش و حجم زیاد زباله‌های سوخته، بار دیگر دود غلیظی محوطه سالن توکلی را فرا گرفت، این وضعیت با تاریکی شب آمیخته شد تا بیشتر از این آبروی شهرمان نرود!

با وجود اتفاقاتی از این‎دست، نمی‎دانیم مسئولان شهرستانی و استانی چه زمانی را برای پایان دادن به این معضلات در نظر دارند، دپوی زباله در ساحل تا کی ادامه می‎یابد، آیا به‎واقع مسئولان به فکر حفظ محیط‌زیست و سلامتی شهروندان محمودآباد هستند؟

در حالی که جوانان و ورزشکاران برای سلامتی خود به ورزشگاه می‌روند، اما در بیشتر مواقع با دود حاصل از آتش زدن زباله در کنار سالن توکلی مواجه می‌شوند و یک لایه خاکستر حاصل از آن نیز بر روی کف‌پوش سالن می‌نشیند که سبب صدمه دیدن ورزشکاران در هنگام دویدن می‎شود.

جای تاسف است که ریه‎های مردم به‌جای پر شدن از هوای مطبوع و نسیم خنک ساحل، باید از دود و آلودگی پر شود، نمی‎دانیم آیا آرزوی دیرینه شهرهای ساحلی برای داشتن کارخانه زباله‎سوز برآورده شده یا در لابه‌لای امورات روزمره و وعده‌های تکراری گم می‌شود.

مسئولان بدانند که دود انباشت زباله یا تخریب در ساحل، به ‎چشم همه ساکنان منطقه می‌رود، لذا در حفظ و صیانت از سواحل ارزشمند، درآمدزا و تفرجگاهی محمودآباد باید گامی محکم برداشت.

و سخن آخر اینکه «با طبیعت» نه «علیه طبیعت»، این سروش واقعی تمدن است.