مهران حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است که مازندران در این نمایشگاه با غرفه‌ای به مساحت ۵۰ مترمربع حضور بسیار فعالی دارد.

وی با اشاره به اینکه در این غرفه موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شد، گفت: با توجه به موضوع نمایشگاه امسال با عنوان «خانه ایرانی» و با نگاه به جاری بودن زندگی در یک خانه مازندرانی، غرفه مازندران با معماری استان در بخش احیای آداب و رسوم و لوازم زندگی در گذشته و خانه‌های روستایی و بخش دیگر نیز خانه‌های شهری از جمله خانه کلبادی، فاضلی و اوصیا به نمایش گذاشته شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: بخش دیگر غرفه نمایشگاه به سوغات مازندران شامل انواع ترشی، مربا، شیرینی‌های محلی با بسته‌بندی جدید و به منظور بازاریابی بیشتر اختصاص دارد.

حسنی یادآور شد: به منظور اینکه غرفه مازندران کاملا دارای سبک و سیاق فرهنگ مازندران شود همکاران در غرفه با لباس محلی استان حضور دارند و پذیرایی با دم‌نوش‌های گیاهی و شیرینی‌های محلی مازندران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: براساس تقویم نمایشگاه روز پنج‌شنبه مراسم آیینی و موسیقی مازندران توسط یک گروه ۱۲ نفره اجرا می‌شود.

معاون اداره کل گردشگری مازندران یادآور شد: همچنین کتابچه‌ای با نگاه به تمامی ظرفیت‌های گردشگری مازندران از جمله جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و صنایع دستی به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده و منبع خوبی برای سفرهای گردشگری است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از دی ماه فعالیت خود را در سطح استان و ۲۲ شهرستان آغاز کرد، اظهار داشت: ریاست ستاد با استاندار و جانشینی آن معاون عمرانی استاندار و دبیری با مدیرکل گردشگری استان بوده و در شهرستان‌ها نیز ریاست با فرمانداران و دبیری با روسای ادارات گردشگری است.

وی اضافه کرد: در ستاد استانی ۱۲ کمیته از جمله خدمات انتظامی ترافیکی، حمل و نقل، اسکان، فرهنگی، بودجه و آمار و بازرسی و نظارت با شرح وظایف خود در حال فعالیت هستند.

معاون اداره کل گردشگری مازندران با بیان اینکه ستادهای شهرستانی برنامه‌های خود را با تشکیل جلساتی در بخش‌های مختلف پیش‌بینی کردند، گفت: امسال شهرداری‌ها، همچنین بخشداران و دهیاران با نگاه تقویت گردشگری به‌ویژه در بخش روستایی با قدرت بیشتری پای کار آمدند.

حسنی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی نوروز ۹۵ شاهد حضور بیشتری از گردشگران در مازندران هستیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه در زمستان تعطیلی خاصی نداشتیم تا مردم مسافرت‌های خود را انجام دهند و از طرفی با توجه به جو حاکم بر منطقه و ناامنی موجود، وضعیت کشور ترکیه و گرانی تورهای دبی پیش‌بینی بر این است که گردشگری داخلی بیشتر اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: مازندران با توجه به هم‌جواری پایتخت که یک ششم جمعیت کشور در آن ساکن هستند و بیشتر آنان مازندران را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند پیش‌بینی بر این است که استقبال گردشگر را بیشتر شاهد باشیم.

معاون اداره کل گردشگری مازندران با تاکید بر اینکه وقتی گردشگری انبوه اتفاق می‌افتد کیفیت و کمیت کار پایین می‌آید، خاطرنشان کرد: با این حجم زیاد استقبال گردشگر خدمات خوبی به آنان ارائه می‌شود اگرچه گاهی کمبودها و نواقص در ارائه خدمات دیده می‌شود.

حسنی بیان کرد: در ستاد استانی و شهرستانی آسیب‌شناسی مواردی که در سال‌های قبل برای ما اتفاق افتاده صورت گرفته و موضوعات مختلفی در ارتباط با تامین نان در شب عید، مشکل خودپردازها، زباله و سایر در جلسات مختلف مطرح شد و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.