آیت‎الله صادق آملی‎لاریجانی در جمع مردم تنکابن، با اشاره به تغییر کاربری و تخریب اراضی در غرب استان، اظهار کرد: تغییر کاربری در غرب استان مازندران روند صعودی گرفته است، قانون تغییر کاربری‌ها قانون بسیار شدیدی است و مصلحت کشور را در نظر دارد.

وی با اشاره به مشکلات اشتغال و رکود اقتصادی، افزود: شما در بهترین نقطه کشور قرار دارید، مشکلات را بنده می‌دانم اما این نباید دلیلی بشود برای ویرانه کردن یک سرزمین سبز و سرمایه ملی، ما به فکر اصلاح قانون هستیم زیرا به این قانون اشکال وارد است و باید از ابتدا هدایت می‌شد و بحث تغییر کاربری‌ها جدی گرفته می‌شد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در عالم سیاست به ما می‌گویند طرفدار ولایت و تندرو! و کمپین راه می‌اندازند که به فلانی رأی ندهیم! این‌ها خیال کردند، مردم ما خادمین خودشان را می‌شناسند و می‌دانند چه کسانی حامی ولایت و چه کسانی دنباله‌رو حرف‌های غربی‌ها هستند، آمریکایی‌ها چند روز پیش گفتند همه ایرانی‌ها تندرو هستند، ما افتخار می‌کنیم که تندرو باشیم و حرف مردم با ما یکی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فضای پسابرجام بیان کرد: کشور ما در فضای پسابرجام با چالش‌هایی مواجه است، مثل بحث اشتغال که همه مسئولین باید درگیرش باشند زیرا مسئله حساسی است که بسیاری از مسائل دیگر مثل مشکلات خانوادگی، اعتیاد، ازدواج و… را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بعدازآن باید به مسئله رکود اقتصادی پرداخت.

لاریجانی در رابطه با ذخایر غنی کشور اظهار کرد: ما در بحث ذخایر رتبه اول را در بین کشورها داریم ولی به‌وسیله فشارها و تحریم‌ها نگذاشتند که کشور ما رشد لازم را داشته باشد اما جوان‌ها و دانشمندان ما باتدبیر، از این ذخایر بهترین استفاده را برای سرمایه‌گذاری و بهبود وضع کشور انجام دادند.

وی سرمایه انسانی را سرمایه بزرگ کشور دانست و افزود: ما نباید چشممان فقط به زیرزمین باشد، همین جوان‌ها هستند که بافکر و نبوغ‌شان بر روی زمین کار می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه با یادآور شدن پیشرفت قابل‌توجه علمی کشور، خاطرنشان کرد: در بحث پزشکی جز بهترین کشورها هستیم و در بحث نظامی نیز فرزندان شما موجب اعجاز جهان شده‌اند. این‌ها بهترین سرمایه است و بحمدالله وضع کشور امیدوارکننده است و تا زمانی که شما از انقلاب خودتان و ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کنید، این کشور جمهوری اسلامی به‌پیش خواهد رفت و امیدواریم مشکلات مادی باتدبیر دولت‌مردان به سرانجام بهتری برسد.

این مسئول با تأکید بر خطر قدرت نرم و نفوذ، تصریح کرد: قدرت نرم یعنی تصمیم‌گیران یک کشور با اختیار خودشان تصمیمات دشمن را بگیرند، آمریکایی‌ها سال‌هاست برای نفوذ تلاش می‌کنند ولی زمانی که متوجه شدند ورود مستقیم برای‌شان پرهزینه است تصمیم گرفتند باقدرت نرم وارد شوند و قصد دارند کاری کنند که از درون خواست آنها انجام شود و این راهبرد کشورهای غربی است و ما باید با بصیرت مسئله را دنبال کنیم و باید راه ورود دشمن را سد کنیم.

لاریجانی در توصیه پایانی خود، تمسک به قرآن را متذکر شد: اگر می‌خواهید از شر نفوذ دشمن دور بمانید، تمسک جویید به حبل‌الله متین که این رشته اتصال ما به خداست و نامه‌ای الهی است از مالک مطلق که به دست شما رسیده و نسخه هدایت است و بی‌توجهی به آن موجب خسارت می‌شود.