حجت‌الله ایوبی چهارشنبه شب در آئین پایانی نهمین جشنواره استانی فیلم و عکس خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر اظهار داشت: مشغله‌ها و گرفتاری‌هایی که در کشور وجود داشت همه را غافل کرده است اما امروز مطمئن باشید برای این دولت دوران غفلت تمام شده و در این راستا به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که هنر مردمی شود و مردم وارد عرصه فرهنگ و هنر شوند، گفت: در راستای مستقل شدن فرهنگ و هنر تلاش می‌کنیم دولت این زیرساخت‌ها را مهیا کند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه همه مقدمات لازم برای رونمایی از پروژه «w o d» در هفته آینده مهیا شده است خاطرنشان کرد: با رونمایی از این پروژه، تمام فیلم‌های کوتاه، بلند و سینمایی تاریخ سینما در دسترس مردم قرار می‌گیرد و از طریق تلویزیون، گوشی تلفن همراه، لب‌تاپ و دیگر امکاناتی که در این حوزه وجود دارد مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه با در دسترس بودن تولیدات هنری در حوزه سینما شاهد یک انقلاب در خدمات‌رسانی به سینما و تصویر خواهیم بود، ادامه داد: از این پس جوانانی که فیلم کوتاه می‌سازند و نگران دیده نشدن هستند، بدانند که با این طرح دیده شده و زمینه برای معرفی هنرشان مهیا می‌شود.

ایوبی با ابراز خرسندی از اینکه امروز مدیریت اجرایی کشور به دست مردان و زنانی افتاده که فرهنگ و هنر شعارشان نیست بلکه باور و اعتقادشان است، افزود: ما امروز در فضایی تنفس می‌کنیم که فرهنگ اولویت نخست دولتمردان است و این در اولویت بودن فرهنگ به معنای عکس یادگاری گرفتن نیست و در این دولت از این اقدامات انجام نمی‌شود. چرا که در اولویت بودن فرهنگ بدین معناست که افرادی که زمام امور را در اختیار دارند و همچنین باور دارند فرهنگ و هنر مزیت بزرگ این سرزمین و کشور است.

وی با بیان اینکه امروز بر این باور معتقدیم که با زبان گویای فرهنگ و هنر می‌توانیم این تمدن چندین هزار ساله و این سخنان شنیدنی نشنیده را به جهان ببریم، یادآور شد: ما کشوری هستیم که آوازه فرهنگ و تمدن ما را جهان شنیده است و گنجینه‌هایی که در کشور وجود دارند جزو افتخارات ماست و جهان به آن نیازمند است؛ لذا این مهم را می‌توانیم با زبان فرهنگ و هنر به دنیا معرفی کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جهان امروز به سرعت جهان تصویری می‌شود افزود: قبلا اگر مردم نمی شنیدند باور نمی‌کردند و اگر نمی‌خواندند باور نمی‌کردند بنابراین خدا را شاکریم که امروز به سلاحی مسلح شدیم که امروز باید مردم ببینند تا باور کنند.

وی با بیان اینکه سیر عظیم جوانان ما تصویرساز هستند و در این راستا نیز فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، مستند و فیلم‌های بلند سینمایی تولید می‌کنند و نام و آوازه سینمای ایران را در جهان پرآوازه کردند گفت: امروز هیچ جشن و جشنواره‌ای بدون سینما نیست مگر فیلمی از ایران در آن حضور داشته باشد و یا جایی در جهان نیست که امروز از هنر موسیقی سخن به میان بیاورد و به یاد موسیقی اصیل و ارزشمند ایرانی نباشد و اینها همه به عظمت تاریخ فرهنگ و هنر این سرزمین است.

ایوبی، گنجینه‌های بزرگ فرهنگی و ادبی و معنوی را مدیون و مرهون خراسان و سرزمین خورشید دانست و اظهار داشت: در عین حال می‌پذیریم و قبول داریم که زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شأن این فرهنگ و هنر و جوانان فرهیخته نیست.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در نهمین جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوی گفت: همه جوانانی که می‌آیند و این تندیس‌ها را دریافت می‌کنند قدم‌های اول را در این راه بسیار مهم بر می‌دارند؛ لذا باید قدر این جشنواره‌ها و گردهمایی را با وجود همه کاستی‌هایی که دارد بدانند چرا که قدم در راه فرهنگ، هنر و سینما گذاشتید و به همه شما نوید می‌دهم که حرکتی که در ایران آغاز شده است شرایطی فراهم خواهد شد که همه شما دیده خواهید شد. چرا که بزرگان فرهنگ و سینمای ایران از همین محافل کوچک و جشنواره‌ها مطرح و معرفی شدند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با ابراز امیدواری از اینکه این جشنواره‌ها وسیله‌ای برای کشف استعدادها باشد ادامه داد: در منطقه کشوری هستیم که با در اختیار داشتن استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی می‌توانیم سالانه ۲۰۰ فیلم تولید کنیم؛ لذا برای این کشور وجود ۴۰۰ سالن سینما وضعیت مطلوبی نیست.