داستان تکراری مسکن مهری که قرار بود سرپناهی برای هموطنان باشد را همگان شنیده‌اید. مسکن مهر غدیر بندرلنگه هم از جمله پروژه‌هایی است که صاحب خانه ها را به دلیل وجود مشکلاتی درگیر خود کرده است.

در حالی که پروژه‌های مسکن مهر می‌بایست در زمان افتتاح هم واحد و هم محوطه آن تکمیل و آب، برق، و تلفن آن وصل باشد و سند مالکیت و کارت اقساط باز پرداخت تسهیلات مسکن آن صادر شود اما پروژه مسکن مهر غدیر بدون برق به مردم تحویل داده شده است.

امیر یکی از صاحب خانه های پروژه غدیر بندرلنگه  با ابراز گلایه از مسئولین بنیاد مسکن می گوید : واحد های پروژه غدیر در حالی تحویل داده شد که فاقد انشعاب برق هستند .

وی افزود : با گذشت بیش از یک سال از پرداخت حق انشعاب به اداره بنیاد مسکن اما متسفانه واحد ها فاقد برق می باشند که به همین دلیل واحدهای مسکونی بلاصاحب و سکونت مانده اند.

محمدی یکی دیگر از خریداران مسکن مهر غدیر درباره روند واگذاری پروژه‌های مسکن مهر گفت:‌ در سال ۹۱ اقدام به خرید مسکن مهرکردم و اکنون با وجود اینکه این واحدها تکمیل شده اما باید هنوز در خانه مستاجری خود زندگی کنم.

محمدی با بیان اینکه واحد مسکونی خریداری شده تکمیل اما فاقد انشعاب برق است، افزود: مراحل ساخت این ساختمان درسال ۹۳ به اتمام رسید، اما با گذشت بیش‌ از یک سال همچنان از انشعاب‌ برق خبری نیست.

ابراهیم زاده، رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه بسیاری از مردم نیاز مبرم به تهیه مسکن دارند اظهار داشت : هم‌اکنون ۱۷۰ واحد از مسکن مهر غدیر آماده افتتاح است اما به دلیل کم‌کاری وزارت نیرو تا به امروز واحد فاقد انشعاب برق هستند.

وی تصریح کرد: پروژه مسکن مهر در سال ۹۱ آغاز به ساخت و طی مدت ۲ سال تحویل متقاضیان شد و طبق قانون ، احداث پست برق بر عهده شرکت سازنده است و اداره بنیاد مسکن با ساخت ۳ پست و تحویل آن به اداره برق در جهت تجهیز ، به تمامی تعهدات خود عمل کرده است و مسئولیت این معضل متوجه شرکت برق می باشد که با وجود پرداخت مبلغ انشعاب در موعد مقرر، مسئولان وقت به تعهدات عمل نکرده و این پروژه پس از یک سال ها هنوز نیمه کاره باقی مانده است.

 انتظار می رود مسئولان به درد و دل مردم گوش دهند؛ چرا که حق شهروندان است که مطالباتشان روی زمین نماند و به وعده زندگی آرام، راحت و با خانه ای از جنس مهر که به آنها داده شده بود، دست یابند. در کنار آن ارگان های دولتی دخیل در پروژه مسکن مهر باید با تامین تاسیسات زیربنایی و فراهم کردن نیازهای مردم از جمله آب شرب، برق و … اقدام کنند، چرا که طبل تو خالی صدایی ندارد و مسکن مهر بدون امکانات نمی تواند رضایت ساکنان را فراهم کند.