بیژن زنگنه موفق به جلب اعتماد نمایندگان مجلس شد و در نهایت توانست با کسب ۲۱۳ رأی از نمایندگان مجلس در دولت دوازدهم در پست وزارت نفت ابقا  شد.

هدایت الله خادمی در مخالفت با بیژن زنگنه گفت که او نمایندگان مجلس را استخدام می‌کند و بیژن زنگنه در پاسخی جالب گفت: نماینده مجلس باید خیالش راحت باشد که پس از دوران نمایندگی بیکار نشود.

نگاهی به سوابق زنگنه نشان می‌دهد که وی تاکنون ۲۸ سال سابقه وزارت را در پرونده خود می‌بیند و با حضور در دولت دوم حسن روحانی این شانس را دارد که دوران وزارت خود را به ۳۲ سال برساند.

اما نکته جالب اینکه پس از جلسه اعتماد روز گذشته به وزرای دولت دوازدهم، صورتجلسه‌ای از توافق مجمع نمایندگان گیلان با زنگنه منتشر شد که زنگنه به صورت کتبی تعهداتی را به این نمایندگان داده است.

در دولت‌های سوم و چهارم، زنگنه به عنوان وزیر جهاد سازندگی به مجلس معرفی شد که ۱۱۰ و ۱۶۱ نماینده در موافقت به زنگنه رأی دادند و او موفق شد که ۸ سال عهده دار وزارت جهاد سازندگی باشد.

در دولت اول هاشمی رفسنجانی زنگنه به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی شد و توانست ۲۴۵ رأی موافق از مجلس بگیرد و در دولت دوم هاشمی ۲۰۲ نماینده به او رأی اعتماد دادند.

در دولت هفتم و هشتم زنگنه این بار به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت به مجلس معرفی شد و توانست از ۲۱۳ نماینده رأی اعتماد بگیرد. در دولت دوم اما مجلس ششم مخالف انتخاب او به عنوان وزیر نفت بود و به همین دلیل او موفق به کسب ۱۶۶ رأی شد.

در دولت نخست حسن روحانی دوباره زنگنه را به عنوان وزیر نفت به مجلس پیشنهاد کرد که با توجه به پرونده‌های نفتی و مخالفت نمایندگان او ۱۶۶ رأی کسب کرد. این در حالی است که او در دولت دوازدهم حسن روحانی موفق به کسب ۲۱۳ رأی از مجلس شد.

روند صعودی رأی اعتماد به زنگنه نشان می‌دهد که او تواسته به خوبی این موضوع را جا بیاندازد که به من رأی بدهید تا استخدام شوید. انتشار اسامی نمایندگان استخدام شده در وزارت نفت نشان می‌دهد که زنگنه از ۱۶ نماینده مجلس نهم در سمت‌های مختلف وزارت نفت استفاده کرده است.

یکی از نکات جالب اینکه بیژن زنگنه در سفری به خوزستان به منظور حمایت از حسن روحانی هم این وعده استخدام را به مردم هم داده است.