مبارزه و ریشه کنی فقر و محرومیت همواره مورد تاکید مسئولان عالی نظام بوده است و در این راستا مقام معظم رهبری نیز همواره در فرمایشات خود نسبت به ریشه کنی فقر در جامعه به مسئولان تاکید کرده اند.

عدم شناسایی کامل نیازمندان واقعی توسط دستگاههای مربوطه در ارائه خدمات  باعث احساس نارضایتی از بی توجهی مسئولان در بین قشر محروم جامعه شکل گیرد.

منطقه کوهشاه احمدی از شمالی ترین مناطق استان هرمزگان است با وجود معادنی غنی از کروم ،آهن ، جنگل های فراوان بادام کوهی درمنطقه  فقر ومحرومیت در روستاهای این منطقه فریاد می زند
روستای شریک آباد واقع در کوهشاه احمدی بزرگترین معدن کرومیت کشور را داراست اما این روستا از امکانات اولیه و راه ارتباطی محروم است و اهالی برای تردد به این روستا باید از مسیر رودخانه ای عبور کنند.
مشکلات و نبود امکانات باعث مهاجرت روستاییان این منطقه شده و ثروت و ذخایر معدنی که سهم مردم این منطقه است تجار بیگانه و غیر بومی استخراج می کنند.

در فاصله دو کیلومتری از روستای شریک آباد در عمق دره ای در این منطقه خانواده هفت نفره بدون هیچ گونه امکانات و مانند انسان های بدوی زندگی می کنند .

پنچ فرزند این خانوده در بدترین شرایط بهداشتی زندگی می کنند و مادر  خانواده نیز دوران بارداری خود را سر می کند.

دارای این خانواده تنها یک چادر نیمه سوخته بدون فرش و امکانات اولیه است و کودکان این خانواده به دلیل عدم ارتباط با جامعه تا کنون صحبت نکرده یاد نگرفته اند.

این خانواده محروم که ۱۲ سالی است که در این منطقه زندگی می کنند به دلیل ناتوانی در تهیه پوشاک و خوراک در بدترین وضعیت بهداشتی قرار دارند و کودکان با  پاهای برهنه و لباسهای کهنه روزگار خود را سر می کنند و دو فرزند این خانواده به دلیل فقر و محرومیت جان خود را از دست داده اند.

پدر خانواده که از لحاظ ذهنی عقب مانده و معتاد می باشد به هیچ عنوان حاضر نشده تا خانواده اش را به یکی از آبادی های منطقه ببرد.

محمد پسر ده ساله این خانواده است که روزها به دنبال ۱۵ گوسفندان سپری می کند  و چهار کودک دیگر هم با فاصله سنی یک سال بدون لباس مناسب و مواد غذایی در خانه می گذرانند.

تا کنون نیروی انتظامی و سپاه برای انتقال این خانواده به مکانی مناسب وارد عمل شده تا کودکان قربانی معلولیت و اعتیاد پدر خانواده نشوند اما تلاش ها برای نجات این خانواده از فقر و محرومیت بی فایده بوده است.

در حالی که روزانه میلیاردها ثروث از معادن این منطقه استخراج می شود اما فقر و محرومیت در کووهشاه و روستاهای اطراف موج می زند باشد که مسئولان گوشه چشمی به این مردم محروم داشته باشد.