حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی امروز در گفت‌وگویی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: وجود مقدس حضرت زهرا (س) از دوران کودکی، در کنار پدر در مسیر توحید و دفاع از اسلام و پیامبر اکرم(ص) در میدان بودند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در زمان هجرت به مدینه از نخستین زنان مهاجر بودند، گفت: این بانوی بزرگوار سختی‌های فراوانی متحمل شدند و در مدینه نیز در کنار پیامبر اکرم (ص) در صحنه‌های مختلف و نبردها، جنگ و صلح جایگاه حضرت چشمگیر بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) شروع و پایان سفرها را از منزل فاطمه زهرا (س) و ملاقات با ایشان انجام می‌دادند، گفت: تعبیرات پیامبر اکرم (ص) در صحنه‌های مختلف گواه این واقعیت است که حضرت زهرا (س) همواره پیرو ولایت و امامت بودند.

کلباسی خاطرنشان کرد: همه زندگی حضرت زهرا (س) در مسیر پیامبر اکرم (ص) و پس از رحلت ایشان در مسیر ولایت امیر مومنان (ع) بود.

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) در کنار امیر مومنان (ع) صحنه‌هایی آفرید که در نهایت سبب شهادت حضرت شد، اگر چه شهادت ایشان در میدان جنگ نبود، ولی آسیب‌های روحی و جسمی، این بانوی بزرگوار را به شهادت رساند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یادآور شد: حضرت فاطمه (س) بانوی به تمام معنا مبارز، زاهد، ولایتمدار و محکم در مسیر دفاع از دین بودند و دوران زندگی حضرت گواه این مسئله است.

وی با اشاره به الگو بودن حضرت فاطمه (س) گفت: این بانوی بزرگوار در عرصه‌های مختلف از جمله تربیت فرزند، ادب در برابر پدر و اطاعت از ولایت و همسر الگو بودند، اگر بخواهیم جلوه بانوی نمونه قرآنی را معرفی کنیم، حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی مناسبی است.