صبح روز دوشنبه ۱۴ دی ماه در شهر سورک حکم اعدام قاتل بانوی میاندورودی در ملاعام برگزار شد تا بعد گذشت هشت ماه مردم شاهد برخورد قانون با خاطیان باشد.

در این محاکمه یکی از مطالبات مردم شهرستان و خانواده مرحومه رمضانی محقق شد اما مهمترین نکته‌ای که در چند ماه گذشته به‌خصوص با بروز چنین اتفاقی به‌وجود آمد و به یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان تبدیل شد، نصب دوربین در سطح شهرستان بود که هنوز انجام نشده است.

یکی از اشکالاتی که مردم در زمان مفقود شدن مرحومه رمضانی به مسئولان وارد کردند نبود دوربین در سطح شهرستان بود که فرماندار میاندورود بعد از این اتفاق از پیگیری‌ها برای نصب دوربین‌ها گفت.

اما بعد از گذشت هشت ماه از آن اتفاق و زمانی که حتی حکم قاتل مرحومه خدیجه رمضانی اجرا شد هنوز از نصب دوربین در شهرستان خبری نیست، اتفاقی که می‌تواند در صورت تکرار برای مسئول ارشد دولت در شهرستان بسیار گران تمام شود.

فرماندار میاندورود نصب دوربین در سطح شهرستان را وظیفه شهرداری سورک می‌داند اما شهردار سورک معتقد است که بودجه کافی که بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه ایجاد می‌کند را ندارد به همین دلیل مسئولان شهرستان باید به کمک شهرداری بیایند چون این دوربین برای همه مردم شهرستان قابل استفاده است و شهرداری نمی‌تواند با بودجه اندک شهر سورک برای این منظور هزینه کند.

ولیزاده می‌گوید در جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر شهری و فرماندار میاندورود و سایر ادارات مربوطه مقرر شد که شهرداری جانمایی و نصب پایه‌های دوربین را انجام دهد و بقیه آن از سوی مسئولان شهرستانی و استانی انجام شود.

وی بیان کرد: در نیمه دوم آبان ماه به شهرداری اعلام شد که به‌منظور تنظیم قرارداد و عملیاتی کردن پروژه، با پیمانکار اقدامات اولیه انجام شود و در حال حاضر فونداسیون دوربین‌ها در این هفت نقطه آماده شده است و حال باید منتظر اجرایی شدن وعده‌های سایر ادارات در زمینه نصب دوربین باشیم.

علی غلامیان معاون فرماندار میاندورود در گفت‌وگویی تلفنی در این باره، گفت: شهرداری در حال انجام اقدامات اولیه است و ما نیز پیگیر ادامه کار و گرفتن بودجه از اداره کل دفتر شهری استانداری هستیم.

با توجه به این اظهارات ظاهرا مشکل کار همچنان بودجه است و معلوم نیست مردم تا چه زمان باید منتظر بودجه باشند، شاید فردا شاید هم سال دیگر که در این میان باز هم اما و اگرهایی که دیگر مردم از آن خسته شدند.

اما در کنار نصب دوربین با اتفاق به‌وجود آمده برای بانوی میاندورودی، ساماندهی مسافربرهای شخصی در سطح شهرستان نیز یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردم شهرستان بوده و هست که با وجود گذشت چندین ماه، هنوز اقدام عملی برای این منظور شاهد نبودیم.

غلامیان در این باره اظهار کرد: با جلسات و هماهنگی‌های انجام شده به افرادی که در مسیر سورک به ساری و بالعکس مسافرکشی می‌کنند به آنها کارت داده شده که در درون خودروی آنها نصب شده است اما انتظارات کامل ما را برآورده نکرده است.

وی افزود: به‌دنبال آن هستیم که مسافربرها به تاکسی مجهز شوند اما به‌دلیل مشکلاتی این امر فعلا امکان ندارد ولی با این همه به‌دنبال کمک گرفتن از بعضی پایانه‌ها برای ورود چند دستگاه تاکسی در این مسیر هستیم.