به نقل از دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: سالانه حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ عنوان کتاب در بسیج سازمانی در رابطه با ترویج فرهنگ دفاع مقدس تدوین می‌کنیم.

وی به فعالیت‌های سازمان بسیج در حوزه دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: این سازمان تاکنون در زمینه‌هایی همچون فیلم و مستندسازی، ادبیات، تئاتر، سرود و دیگر عرصه‌های فرهنگی کارهای متنوعی را انجام داده است؛ که امیدواریم با مشارکت سازمان‌های مرتبط، ضمن جلوگیری از موازی‌کاری، محصولات بهتری را به جامعه مخاطب ارائه دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیامی از رهبر انقلاب اسلامی در زمینه پرداختن به نقش زنان در دفاع مقدس بیان کرد: این پیام به ما فهماند که این حوزه جای بسیاری برای کار دارد و باید در این رابطه سرمایه‌گذاری بیستری کنیم.

سردار نقدی افزود: ما تاکنون با مشارکت تعداد زیادی از همسران شهدا خاطرات شهیدان را جمع‌آوری و به محصولات فرهنگی تبدیل کردیم.

وی گفت: مسئله دیگری که پیش رو داریم بحث موزه‌ها (مراکز فرهنگی دفاع مقدس) است؛ که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار در این زمینه را به عهده گرفته و این مسئله خودش می‌تواند زمینه‌ای برای جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: موضوع بعدی طرح «دهکده مقاومت» است؛ که بیشتر جنبه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از طریق ورزش، تفریح و آشنایی با هنرهای رزمی را دارد، و با توجه به جذابیت‌هایی که دارد می‌تواند در این عرصه راهگشا باشد.

سردار نقدی با تأکید بر انجام کارهای فکری و نظری برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: انتظار ما این است که سازمان‌های مرتبط در این رابطه به صحنه وارد شده و با همکاری مشترک، گام‌های مناسبی بردارند.

وی در ادامه با اشاره به دشمنی‌های آمریکا علیه ایران و با بیان اینکه اینکه استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جنایتکار یکی از اصلی‌ترین دشمنان ملت ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون محسوب می‌شود، عنوان کرد: با یک نگاه عمیق در می‌یابیم که آمریکا از گذشته تاکنون در پشت پرده همه گرفتاری‌های کشور قرار داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا ضربه مهلکی را از ملت ما دریافت کرد و همچنین در دوران دفاع مقدس که یک‌مرتبه به‌طور مستقیم وارد عرصه نبرد با ایران شد، باز هم ضربه دیگری از ملت ایران خورد؛ به همین دلیل آمریکا دیگر هیچ‌گاه به‌طور مستقیم برای مقابله با ملت ایران وارد عرصه نشد و همواره با آلت دست قرار دادن دیگر کشورها و از پشت پرده به دنبال تحقق اهداف خود در مواجهه با ملت ایران بوده است.

سردار نقدی اعدام شیخ نمر را یکی دیگر از برنامه‌های آمریکا دانست که از طریق ایادی‌اش (حکام سعودی) به اجرا در آمد و در این زمینه گفت: همان‌طور که اعدام شیخ نمر با چراغ سبز آمریکا انجام شد، پشت پرده به آتش کشیده شدن سفارت عربستان در تهران نیز به نوعی با آمریکا مرتبط است. همچینین ناامنی‌هایی که گاها در نقاط مرزی کشور مشاهده می‌شود به پشتوانه آمریکاست.

وی با اشاره به اهداف سلطه‌جویانه آمریکا در سراسر جهان اظهار داشت: کشوری که بیش از ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ برای دموکراتیزه کردن ایران و برخی کشورها هزینه می‌کند، در واقع به دنبال اهداف براندازانه در خارج از حوزه خود است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: آمریکا همان‌طور که از طریق عراق با ما به مدت هشت سال وارد جنگ  شد، می‌خواهد این بار از طریق عربستان علیه ما وارد نبرد شود؛ لذا باید هوشیار باشیم و بدانیم دشمن اصلی ما آمریکاست. ما نباید در راستای برنامه آمریکا حرکت کنیم؛ زیرا عربستان به‌عنوان نوکر و دست‌نشانده آمریکا محسوب می‌شود؛ لذا جنگیدن با نوکر آمریکا برای ما ثمری ندارد.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: آمریکا در زمان جنگ تحمیلی نیز نقش‌های فریب‌کارانه زیادی داشته که مردم از آن بی اطلاعند. مثلا می‌توان در این زمینه به علنی کردن روابطش برای تقویت حداکثری صدام اشاره کرد. آمریکا نخ وصل کننده همه دولت‌های شیطانی برای تجهیز همه‌جانبه دولت عراق به شمار می‌رفت و سرویس‌های اطلاعاتی آن کشور به‌طور کامل در اختیار عراق بودند و در نهایت نیز با ورود مستقیم به جنگ،  دشمنی‌های خود علیه ملت ایران را آشکار کرد.