بعضی از برنامه های که اجرا می شود و در دستور کار نهادهای دولتی قرار می گیرد نه تنها درمانگر نیستند؛ بلکه خود باعث بروز معضلاتی را فراهم خواهند کرد، اقداماتی که باید بر اساس سهولت زندگی مردم انجام شود مشکل آفرین می شوند، کارهای که باید در سایه آن آرامش بر جامعه حکم فرما گردد مشکلات را به روز رسانی می کنند.
چند ماهی از زدن کیوسک درجاده سنگ درکا آن هم بدون مجوز توسط شهرداری امامزاده عبدالله می گذرد و با وجود پیگیری اهالی به مراجع بالاتر و فراگیر شدن این معضل باز هم اتفاق خاصی نیافتاده و راه حلی اندیشیده نشده است.
اگر کار غیر مجاز شهرداری امامزاده عبدالله از ایجاد این کیوسک که از نهاد اجرایی چون شهرداری قابل قبول نیست نیز بگذریم، به فواید این طرح که می رسیم از تدوین چنین فعالیت های بدون درنظرگرفتن عواقب و اطلاعاتی در این خصوص به سوالاتی برمیخوریم و جز اهداف مادی و گرفتن پول از عبورکنندگان چیز دیگری دست گیرمان نمی شود.
یوسف یوسفی یکی از رستوران داران این منطقه با اشاره به وجود امامزاده عالی کیا سلطان و تکیه سندرکا که دو مورد از آثار باستانی و مذهبی مردم منطقه می باشند اشاره کرد و گفت: سالانه مسافران زیادی به این منطقه می آمدند که از زمان انتقال و اسکان این کیوسک و گرفتن عوارض، مسافران کمتر به این مناطق می آیند.
وی از اجرای این طرح ابراز نارضایتی کرد و افزود: ۲ میلیارد و۵۰۰میلیون برای ساخت رستوران تالار در این منطقه هزینه کرده ام که می توانستم با مبلغ کمتر در جای دیگر هزینه کنم، هزینه های که برای آوردن مصالح، آب، برق و .. شده بود در جای دیگر می توانست با قیمت کمتری انجام گیرد، حدود ۱۰۰ میلیون فقط برای ایجاد آب و برق تالار هزینه شده است.

این رستوران دار خاطرشان کرد: بخاطر رشد گردشگری، توجه کردن و دیده شدن این منطقه و فراهم شدن شرایط بهتر برای اهالی حدود ۲ سال پیش به ساختن این رستوران تالار پرداخته ام و برای وامی که گرفته ام ماهیانه مبلغ ۲۱ میلیون تومان به بانک پرداخت می کنم.
وی با بیان سال اقتصاد مقاومتی و حمایت دستگاه های اجرایی از کارآفرینی و ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: با وجود این کانکس و گرفتن پول خانواده ها کمتر راضی می شوند در این تالار مراسمات خود را برگزار کنند. همچنین وجود گلخانه، دامداری و مشاغلی از این دست، که از طریق مسافران کسب درآمد می کردند،  دچار مشکل شده است.
یوسفی وضعیت اقتصادی را قبل از گذاشتن کیوسک خوب خواند و تصریح کرد: مسافران زیادی می آمدند و درآمدزایی خوبی داشته ایم مخصوصا در زمانی که مراسم جشن برگزار می شد، بیش از ۳۰ نفر به کار مشغول می شدند، اما چند ماهی که این کیوسک زده شده است، مسافران از نیم هم کمتر شده اند و در این چند هفته اخیر کاملا درب آنجا را بسته ام.


وی از گلایه اهالی منطقه سخن گفت و عنوان کرد: مردم منطقه دچار مشکل شده اند، افرادی که برای زیارت می آیند کم شده است، این به مسافرخانه امامزاده نیز خسارت مالی وارد کرده و اختلالات جبران ناپذیری برای منطقه به وجود آمده است.
شهروند امامزاده عبدالله(ع) ادامه داد: با وجود پیگیری های زیاد به شهرداری و شواری شهر امامزاده عبدالله(ع) هیچ پاسخ درستی نگرفته ایم، گفتند که از مسافران موقع برگشت در حالی که برگه داشته باشند پولشان پس داده خواهد شد، اما این باز هم کمکی به صورت مسئله نمی کند و مشکلی از ما حل نمی شود.
وی بیان کرد: وجود این کانکس و مبالغی که از عبورکنندگان گرفته می شود بدون دادن هیچ خدمات و امکاناتی است و در واقع بدون هیچ توجیه ومنطقی این کار انجام میگیرد.
یوسف یوسفی به غیرمجاز بودن این کیوسک اشاره کرد و گفت: به فرمانداری، اداره گردشگری و مراکز ذی ربط رفته ام و همه می گویند این کانکس باید برداشته شود و غیر مجاز است، اما باز هیچ اقدامی به برداشتن آن نشده است.
محمدرضا شیدفر، رئیس اداره گردشگری شهرستان آمل در باره این موضوع به خبرنگار مازندرانه گفت: این کانکس بدون داشتن مجوز بوده است و پیگیری های لازم با استانداری انجام شده تا این مشکل حل شود.
وی عنوان کرد: باید این کانکس برداشته شود و اگر شهرداری مایل است کانکسی بزند باید بررسی شود و اگر شرایط فراهم بود برای گرفتن مجوز اقدام گردد.
جواد صلواتی شهردار امامزاده عبدالله(ع) نیز در بیان این معضل به خبرنگار مازندرانه اظهار کرد: برای ایجاد امنیت در این منطقه اقدام به استقرار این کانکس کرده ایم و این از مشکلاتی چون مصالح گیری در اطراف رودخانه کاسته است.

وی به دستور شورای تامین اشاره کرد و گفت: برای افرادی که به رستوران می روند مصوب شده که در هنگام برگشت پولشان پس داده شود و در حال حاضر نیز در صدد ساختن سرویس های بهداشتی و دوربین های مدار بسته در این منطقه هستیم.

شهردار امامزاده عبدالله(ع)خاطرنشان کرد: کانکس مجوزی ندارد، اما هدف ما در جهت رفاه حال مردم بوده است .

بدون تردید نیت شهرداری امامزاده عبدالله (ع) قطعا برای آسایش حال اهالی منطقه بوده است، اما با وجود چند ماه از اجرای این طرح و بروز مشکلات که نشان از بیشتر بودن ضعف برمنفعت است، آیا بهتر نبود از این طرح منصرف می شدند و منابع پایدار مالی را از جایی اصولی و منطقی تر به بدنه شهرداری تزریق می کردند؟

بهتر نیست طرح های که اجرایی می شود بدون شتابزدگی و با درنظر گرفتن عواقب آن انجام شود و یا حداقل قانونی باشد؟

این روزهای گاهی خبرهایی می شنویم که تنها توقع مان از دستگاهای دولتی به عدم ایجاد معضل می رسد و انتظاری از حل مشکللات نخواهیم داشت.

تمامی اسناد و مدارک در خصوص غیرمجاز بودن ایجاد کانکس در این منطقه نزد پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه محفوظ می باشد.