تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد در مقابل استانداری خوزستان به روز هشتم رسید و هنوز کارگران پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولین امر دریافت نکرده اند.

از سال ۹۴ تا به امروز این گروه ملی دچار مشکلاتی شده که وضع زندگی را برای کارگران بغرنج کرده است.

یکی از این کارگران معترض در گفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از وضعیت موجود گفت: این اولین باری نیست که این اتفاق رخ می‌دهد و ما چند سال است که درگیر این موضوع هستیم که حقوق ما به تعویق می‌افتد.

وی با بیان اینکه نزدیک عید است و هنوز پرداختی به ما داده نشده است، بیان داشت: هنوز کسی به ما پاسخ قانع کننده نداده و روز هشتم است که این اعتراض را ادامه داده ایم.

وی گفت :‌ در ادامه تجمعات، به دلیل بی پاسخی مسئولین، صدها کارگر گروه ملی فولاد اهواز با لباس کار و با سردادن شعارهای اعتراضی در خیابان های شهر اهواز راهپیمایی کردند و خواهان پرداخت مطالبات خود در کوتاهترین زمان شدند و همچنین خواستار پرداخت هر چه سریع تر حقوق های معوقه و کلیه مطالباتشان هستند.

غلامرضا شریعتی استاندار استان خوزستان نیز در خصوص اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز به ایلنا گفت: درخصوص مشکلات گروه ملی فولاد اهواز و کارگران (سه‌شنبه) در وزارت کشور جلسه داریم.

دکتر شریعتی با بیان اینکه استانداری خوزستان به‌صورت جدی پیگیری مطالبات مزدی کارگران این کارخانه است، افزود: این کارخانه که اخیرا به بخش خصوصی جدید واگذار شده، چندین سال است دچار مشکلاتی مالی است.

نماینده عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: درخصوص پیگیری مشکلات گروه ملی فولاد اهواز، بارها با همراهی سایر مسئولان استان و کارفرمای  بخش خصوص در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و استان خوزستان تشکیل جلسه داده‌ایم و در این راستا مصوباتی خوبی نیز تصویب شده است.

استاندار شریعتی با بیان اینکه گروه ملی فولاد اهواز؛ قبل از واگذاری مشکلات زیادی داشت، افزود: برای رفع مشکلات مالی این کارخانه بعد از واگذاری که بیشتر آن بدهی مالیاتی است، باید تمهیداتی انجام می‌شد چراکه این مشکلات مانع از تولید و فروش محصولات کارخانه شده بود.

استاندار خوزستان در پایان خاطر نشان کرد؛ درحال حاضر بخش  زیادی از این مشکلات مرتفع شده و امیدواریم در جلسه‌ای که فردا در وزارت کشور داریم، به نتیجه قابل توجهی برسیم.