همه ماعلاقه مند به سفر با بیشترین امکانات وکمترین هزینه هستیم و ترجیح میدهیم در سفرهایمان از شلوغی و ایستادن در صف درامان بمانیم، لازم نیست زمان سفرمان هماهنگ با مسافرت دیگران باشد، هزینه سفرشما نباید لزوما گران تمام شود؛ شما اگر به خوبی موقعیت زمانی و مکانی را بشناسید می توانید سفری به صرفه داشته باشید و از حداکثر خدمات استفاده کنید.
معمولا در روزهای با مناسبت، تعطیلات رسمی، فستیوال ها، آب و هوای مناسب و به طور کل ایامی که اکثر مردم برنامه سفر دارند و ازدحام جمعیت را درجاده ها، فرودگاه ها، هتل ها میبینیم ایام (High season)است. (های سیزن)در هر شهر و کشوری با آب و هوای عالی اش شناخته می شود، اما آیا در روزهای دیگر سال آب و هوا نامساعد است؟ خیر قطعا اینگونه نیست…
ما به شما میگوییم مزایای سفر در فصول خلوت سال چگونه است؟
١.هزینه کمتر اما خدمات بیشتر(کاهش قیمت بلیط هواپیماوقیمت هتل دراین فصول واقعا وسوسه کننده است).
٢.درفصول خلوت سال به راحتی با هزینه کمتر در بهترین هتل اقامت رویایی داشته باشید، بسیاری از هتل های زنجیره ای و لوکس برای پرکردن اتاق های خود هزینه ها رابسیار کاهش می دهند.
٣.کاهش هزینه گشت تورها(دراین فصول هزینه بالای گشت هانیز کاهش پیدا میکند).
۴.ازشلوغی ها درامانید(درصف ها نمی مانید)
۵.به خاطر کاهش هزینه ها میتوانید مدت زمان بیشتری در سفر باشید.
۶.به راحتی می توانید تخفیف های خوب در خریدها، خدمات، کرایه تاکسی و …بگیرید و از افزایش نرخ کاذب ایام شلوغ درامان بمانید.
٧.باخود خلوتی آسوده به دور از آلودگی های صوتی داشته باشید.
٨.مکان های جدید را کشف کنید.
٩.روزهای خلوت سال برای عکاسی ناب مناسب است.
١٠.اقامت در یک هتل لوکس برای بسیاری از ما رویایی به نظر می‌رسد، اما سفر در آف سیزن می‌تواند بهترین موقعیت برای تبدیل این رویا به واقعیت باشد.
بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ، برای پر کردن اتاق‌ها از مسافر، در این ایام، قیمت‌های خود را بسیار کاهش می‌دهند.
پس می‌توانید یک اتاق بی‌نظیر در یک هتل ۵ ستاره، کرایه کنید و از اقامت در آن لذت ببرید؛ حتی اگر بیرون از هتل، تا زانوی شما برف نشسته باشد.
هر فصلی با زیبایی‌های خاص خود هدیه ای است از جانب خداوندبرای ما که به بهترین شکل میتوان از آن استفاده نمود؛ همچنین می‌توانید مقاصدی را انتخاب کنید که شاید پیش از این به خاطر هزینه‌های سرسام‌آور آن، فکر رفتن به آنجا را هم نمیکردید.
مشاور سفرپیشنهاد میکند ازاین پس درصورت امکان برنامه سفرخود را به ایام آف سیزن موکول کنید؛ به طور مثال برای سفری ارزان می توانید تهران را ایام نوروز ،کیش را اواسط تابستان و ١۴فروردین، دبی را تابستان، روسیه پاییز، مالزی و تایلند اردیبهشت ماه و اواسط تابستان و سفرهای اروپایی را پاییز برنامه ریزی کنید.
اگرچه فرقی نمی کند چه زمانی را برای سفر انتخاب می کنید سفر تجربه ای لذتبخش است که روح ما را جلا می دهد.