اجتماعی » اخبار برگزیده » اسلایدر » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » مازندران
کد خبر : 152085
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
استاندار مازندران مطرح کرد؛

بافت های فرسوده، ناهنجاری های زیادی برای مردم استان ایجاد نموده است / مجموعه نظام مهندسی به کمک توسعه استان بیاید

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در دیدار احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان که با حضور علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و نظری، مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، گفت : نگاه ما این است که اگر سازمان نظام مهندسی بصورت منسجم و تشکیلاتی ورود پیدا کند می تواند منشا تحول و اثر باشد.

بافت های فرسوده، ناهنجاری های زیادی برای مردم استان ایجاد نموده است / مجموعه نظام مهندسی به کمک توسعه استان بیاید

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در دیدار احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان که با حضور علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و نظری، مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه بشدت نیازمند همکاری نظام مهندسی در توسعه استان هستیم؛ چرا که چالش های متعددی در حوزه های مختلف عمرانی و زیرساختی در مازندران داریم و برای ورود به این حوزه آماده ایم، خاطرنشان کرد :نگاه ما این است که اگر سازمان نظام مهندسی بصورت منسجم و تشکیلاتی ورود پیدا کند می تواند منشا تحول و اثر باشد.

استاندار، افزود: مردم مازندران هنوز از بافت های فرسوده رنج می برند و در برخی شهرستان ها با مشکل تراکم جمعیتی مواجه هستیم و بافت های فرسوده ناهنجاری های زیادی را برای مردم ایجاد نموده است .

وی افزود :روستاهای مازندران بصورت ۴ فصل می توانند به گردشگران خدمات ارائه کنند و این مهم منجر به ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری در استان می شود .باید این ظرفیت و مزیت مهم اقتصادی را جدی گرفت.

نماینده عالی دولت در مازندران، تصریح کرد :باید با مجموعه مهندسین استان آشتی کنیم و مهندسین استان در تمام پروژه های ما حضور فعال داشته باشند و ارائه نظرات کارشناسی نمایند تا معرف یک استان با نگاه و افق گردشگری باشیم.

حسینی پور گفت: با پیگیری های صورت گرفته مجوز احداث ۳۰ واحد نماز خانه و سرویس بهداشتی در جاده های بین راهی شهرهای مختلف استان اخذ شده است که بنا داریم با طرح و ایده پیشنهادی نظام مهندسی استان این پروژه را عملیاتی کنیم.

احمد خرم نیز در این دیدار با عنوان اینکه در تلاش هستیم با حمایت استاندار مازندران کمیته اجرایی صنعتی سازی را در استان ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد : ۵۲ درصد جامعه مهندسین کشور مستاجر هستند و لشکر ۴۰ هزار نفره مهندسین استان مازندران ظرفیت مناسبی برای کمک به توسعه استان و مدیریت بحران می باشد.