اجتماعی » اخبار » اخبار برگزیده » اسلایدر » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » فیلم
کد خبر : 153664
سه شنبه - ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
مازندرانه گزارش می دهد؛

مجمع عمومی سالیانه هیات وزنه برداری استان مازندران به روایت تصویر/ ظرفیت سازی و احیا در وزنه برداری اولویت فدراسیون

مجمع عمومی سالیانه هیات وزنه برداری استان مازندران برگزار شد.

مجمع عمومی سالیانه هیات وزنه برداری استان مازندران به روایت تصویر/ ظرفیت سازی و احیا در وزنه برداری اولویت فدراسیون

مجمع عمومی سالیانه هیات وزنه برداری استان مازندران دوشنبه اول خرداد، با حضور عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران و سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی رئیس و نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد ساری برگزار شد.

🔹در این جلسه که بزرگان و چهره‌های نامی وزنه برداری استان مازندران نیز حضور داشتند، عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران، ضمن تقدیر از زحمات هیات وزنه برداری، اظهار داشت: درحال حاضر ۱۷۳ هزار ورزشکار آماتور و حرفه ای داریم که از این بین سالانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ مدال کسب میکنیم.

🔸عالیشان افزود: ۱۴۰ تیم حرفه ای داریم که این آمار دو برابر استان کرمان است. اما به لحاظ صنعت ما به مانند استان کرمان نیستیم.

🔸وی از سطح بالای نیروهای انسانی در این استان گفت و بیان داشت: استان مازندران در همه زمینه‌ها سرشار از استعداد است.

🔹سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران ادامه داد: اکثر باشگاه های ما از بخش خصوصی تیمداری میکنند و زحمت اصلی بر دوش روسای هیات ها و مربیان این استان است.

🔹عالیشان ضمن تقدیر از زحمات هیات بدنسازی، اظهار داشت: رشته بدنسازی رشته ای است که به مانند کشتی می‌تواند همواره افتخار آفرینی کند. فدراسیون وزنه برداری هر چقدر در استان مازندران سرمایه گذاری کند قطعا جواب خواهد داد.

🔸وی افزود: استان مازندران از گلوگاه تا رامسر در همه زمینه ها استعداد دارد. نیاز است با برنامه و هدفمند و با تلاش وزنه برداری را در تمامی شهرستان ها فعال کنیم.

🔹سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران با بیان اینکه سالن‌های تخصصی شهرستان‌ها در اختیار هیات‌های است، گفت: در شهرستان‌ها باید زیر ساخت لازم را فراهم کنیم و نسبت به افزایش خانه های وزنه برداری اقدام کنیم.

🔸عالیشان با تاکید به توجه بر مابحث آموزشی، اظهار داشت: بحث استعدادیابی و آموزش در وزنه برداری باید افزایش پیدا کند و توجه ویژه ای به این بحث شود.

🔸وی تاکید کرد: باید پیگیری کنیم تا در شهرهایی که قهرمانان و اسطوره های این رشته را داریم، مسابقات بین المللی وزنه برداری را در شهرها به ثبت برسانیم.

🔹سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری نیز در این جلسه، اظهار داشت: وزن بزرگی از وزنه برداری کشور بر دوش این استان است.

🔸انوشیروانی افزود: استان مازندران، یکی از استان های استراتژیک وزنه برداری کشور است.

🔸وی بیان داشت: تک تک شهرستان های مازندران مستعد هستند. سال های شاهد بودیم که اگر توجه ای به این شهرستان ها شود، افتخارات زیادی به همراه خواهد داشت.

🔹رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: این استان ظرفیت بالایی در ورزش دارد. نیاز است شهرداری ها در بحث حمایت از ورزش ورود کنند.

🔹وی افزود: همه نقاط این استان برای کشف استعداد محیا است و نیاز است با برنامه ریزی و هدفمند نسبت به کشف استعدادها اقدام کرد.

🔸انوشیروانی بیان داشت: وزنه برداری و کشتی دو رشته پرافتخار این کشور است اما اگر برنامه ریزی نباشد و ابزار وجود نداشته باشد، کار کردن بسیار سخت خواهد شد.

🔸این مسئول تاکید کرد: در دانشگاه باید ورود کنیم و از ظرفیت دانشگاه و همچنین آموزش و پرورش برای کشف استعداد استفاده کنیم.

🔸رئیس فدراسیون وزنه برداری، گفت: ما به دنبال این هستیم با حمایت های لازم، هیات های استانی خودمان را توانمند کنیم. به دنبال ظرفیت سازی و احیا هستیم که در این راه استان ها باید حامی ما باشند.

🔹وی به توجه ویژه به وزنه برداری در شهر ساری تاکید کرد و بیان داشت: مرکز استان مازندران با توجه به شرایط موجود، می‌تواند تکیه گاه ما در برگزاری اردوهای ملی باشد.

🔹انوشیروانی از نگاه ویژه به ورزش بانوان گفت و افزود: پیشرفت خوبی در وزنه برداری بانوان داشتیم و قهرمانان خوبی در این زمینه حضور دارند و قطعا در آینده بانوان وزنه بردار ما افتخارات زیادی کسب خواهند کرد.

🔸عباس رحیمی رئیس هیات وزنه برداری نیز در این جلسه اظهار داشت: ۱۵ هیات فعال در شهرستان ها داریم.

🔹وی افزود: ورزشکاران ما آینده وزنه برداری استان و حتی کشور هستند.

🔸رحیمی افزود: بعنوان مثال ما در قائمشهر ۱۲۰ وزنه بردار فعال داریم که همه این ورزشکاران در کل استان، نیاز به حمایت ویژه دارند.

🔻حسین توکلی، بهداد سلیمی، آیت شریفی و علیرضا یوسفی از چهره های شاخص حاضر در مجمع بودند.

🔹گفتنیست؛ در پایان این جلسه از پیشکسوتان و قهرمانان وزنه برداری تقدیر و تجلیل بعمل آمد. (بیشتر…)