اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » مذهبی
کد خبر : 18448
پنجشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

روزی برای پدر یک امت

هر سال روز سیزدهم رجب به‌دلیل زادروز وصی نبی مکرم اسلام، مولای متقیان، امیرمومنان، پیشوای مسلمانان، نخستین امام شیعیان، ابوالسبطین، حضرت امام علی ابن ابی طالب(ع) و جشن و شادمانی پیروان اهل‌بیت(ع)، در جمهوری اسلامی ایران به «روز پدر» نام‌گذاری شده تا از این طریق از پدران پرتلاش و زحمتکش این مرز و بوم تقدیر […]

روزی برای پدر یک امت

هر سال روز سیزدهم رجب به‌دلیل زادروز وصی نبی مکرم اسلام، مولای متقیان، امیرمومنان، پیشوای مسلمانان، نخستین امام شیعیان، ابوالسبطین، حضرت امام علی ابن ابی طالب(ع) و جشن و شادمانی پیروان اهل‌بیت(ع)، در جمهوری اسلامی ایران به «روز پدر» نام‌گذاری شده تا از این طریق از پدران پرتلاش و زحمتکش این مرز و بوم تقدیر و تشکری به عمل آید. این سُنتی است حسنه و کرداری است خداپسندانه.

البته این نام‌گذاری بی‌دلیل نبوده و مستند روایی نیز دارد. زیرا رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در روایتی، خود و امام علی(ع) را پدران امت اسلام قلمداد می‌کند و می‌فرماید «أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّه». یعنی من و علی پدران این امتیم. بدین جهت روز میلاد خجسته حضرت امیرمؤمنان(ع) روز پدر نامیده شد.

او امیر بود، نه آن‌گونه که بر تخت پادشاهی بنشیند و تاج زرین بر سر گذارد. نه آن‌گونه که رعب در قلب مردمان بیفکند تا سرتسلیم فرود آورند.

او ولایت آسمان و زمین را در دست خویش داشت و بر دل‌ها حکم‌روا بود. او گماشته خداوند بر زمین بود، نگهبان خاک و حجت پروردگار، اما هرگز برای فرمانروایی خویش، اسباب و بهانه دنیوی نخواست.

همواره پا بر جای پای رسول نهاد و هیچ‌کس در عمل کردن به قرآن از او پیشی نگرفت. اگر او نبود، پس از رسول اکرم(ص) مؤمنان ناشناخته می‌ماندند.

اگر او نبود، قرآن از پراکندگی به یکپارچگی نمی‌رسید و حق برای چند صباحی نیز مهلت خودنمایی پیدا نمی‌کرد و هیچ مصداقی برای حکومت عدل پدید نمی‌آمد.

۱۳ رجب، روز امیرمؤمنان، بر همه پدران غمگسار فرزند، بر پدر مهربان و دلسوز امت حضرت اباصالح المهدی(عج) مبارک!

حق است که به محضر مولای متقیان(ع) و امام زمان(عج) از صمیم دل و با مشتاقی تمام عرض کنیم «بابی انتم و امی… یا ابانا استغفرلنا ذنوبنا انّا کنّا خاطئین…»

به نائب حضرت حجت(عج)، امام خامنه‌ای به عنوان رهبر و سایه امام معصوم و پدر معنوی همه امت‌های اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

پدر! روزت مبارک.