اجتماعی » سیاسی » مازندران
کد خبر : 376
یکشنبه - ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

آب و برقی که به‌دلیل انتخابات قطع نمی‌شود اما قانونی که برای معافیت مرغداران نادیده گرفته می‎شود

مازندران ۱۱ درصد گوشت سفید مورد نیاز کشور را تولید می‌کند و این ۱۱ درصد موجب شد که این استان رتبه ۱ تولید گوشت سفید کشور را به خود اختصاص دهد، همچنین ۷۶ درصد تولید جوجه‌ یک‌روزه مورد نیاز صنعت طیور کشور از طریق استان تأمین می‌شود. همه این حرف‌ها باید امتیازی برای مرغدار مازندرانی، […]

آب و برقی که به‌دلیل انتخابات قطع نمی‌شود اما قانونی که برای معافیت مرغداران نادیده گرفته می‎شود

مازندران ۱۱ درصد گوشت سفید مورد نیاز کشور را تولید می‌کند و این ۱۱ درصد موجب شد که این استان رتبه ۱ تولید گوشت سفید کشور را به خود اختصاص دهد، همچنین ۷۶ درصد تولید جوجه‌ یک‌روزه مورد نیاز صنعت طیور کشور از طریق استان تأمین می‌شود.

همه این حرف‌ها باید امتیازی برای مرغدار مازندرانی، استان و کشور شود اما آنچه که به‌عنوان سیاست غلط مالی دولت عنوان می‌شود، موجب شد که مرغ‌داران مازندرانی از وضعیت فعلی رضایت نداشته باشند و علت آن را در سیاست‌های غلط دولت برمی‌شمارند.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرغ‌داران قائم‌شهر در این زمینه با بیان اینکه صنعت طیور با مشکلات بسیاری مواجه است و بانک‌ها با سودهای کلان خود تیشه به ریشه این صنعت زده‌اند، می‌گوید: سیاست‌های غلط مالی دولت در مقابل این صنعت، از مشکلات عمده مرغ‌داران است.

کیوان رحمانی کلید حل این مشکل را نظارت بیشتر در این صنعت می‌داند و در ادامه اظهار می‌کند: هزینه‌های تولید نسبت به عرضه بسیار زیاد است به طوری‌که سرمایه‌گذار میلیاردها تومان در این بخش هزینه می‌کند، اما هیچ سودی نمی‌برد.

این تولیدکننده هم گویا ردپای دلالان را در این صنعت نیز به وفور دیده است، در این زمینه خاطرنشان می‌کند: فقط واسطه‌ها از صنعت طیور سودهای کلانی را دریافت می‌کنند.

توسعه کشاورزی همراه با امنیت غذایی و زنجیره تولید غذایی ارگانیک در بخش امنیت غذایی نیز از دیگر مسائلی است که این تولیدکننده به آن معتقد است و در این‌باره تأکید می‌کند: محصولات گوشت سفید داخل کشور در حد استاندارد بالایی قرار دارد.

رحمانی در ادامه به قانونی اشاره می‌کند که مقرر بود بر طبق این قانون، مرغ‌داران از پرداخت آب‌بها معاف شوند، اما در این راستا وزارت نیرو با توجیهات مختلف از قانون، مرغ‌داری‌ها را از بخش کشاورزی جدا می‌کند.

صحبت‌های این تولیدکننده به اینجا که رسید، یاد یک نامه‌ای از سوی ستاد انتخابات استانداری مازندران مبنی بر جلوگیری از قطع آب، برق و گاز مشترکان بدهکار به‌دلیل در پیش رو بودن انتخابات، افتادیم.

و کاش دولت و مسئولان استان به‌جای سیاست‌های مسکنی و به بازی گرفتن شعور مردم در مسئله حیثیتی مهمی چون انتخابات و ملازم کردن حضور مردم را با قطع نکردن آب، گاز، برق و تلفن با سیاست‌های درست به تولیدکنندگان بها می‌دادند و بر اصلی که قانون برای توجه به تولیدکننده درنظر گرفته است، به‌جای از زیر کار در رفتن و توجیه‌های غیرمنطقی گام برمی‌داشتند.

منبع:بلاغ