سیاسی
کد خبر : 641
چهارشنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

اما و اگرهای خانم رئیس برای حل معضل ریزگردها؛ ابتکار آب پاکی را روی دست خوزستانی ها ریخت

جلسه شورای اداری استان به ریاست استاندار خوزستان و با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در سالن همایش شهید هاشمی برگزار شد. ابتکار در این جلسه با بیان اینکه خوزستان از جایگاه زیست محیطی ویژه​ای برخوردار است اظهار کرد : رودخانه کارون و وجود مهم​ترین […]

اما و اگرهای خانم رئیس برای حل معضل ریزگردها؛ ابتکار آب پاکی را روی دست خوزستانی ها ریخت

جلسه شورای اداری استان به ریاست استاندار خوزستان و با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در سالن همایش شهید هاشمی برگزار شد.

ابتکار در این جلسه با بیان اینکه خوزستان از جایگاه زیست محیطی ویژه​ای برخوردار است اظهار کرد : رودخانه کارون و وجود مهم​ترین تالاب​ها مثل هورالعظیم و شادگان، مناطق جنگلی و تنوع گیاهی یک جایگاه ویژه زیست محیطی در این استان ساخته است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه باید ظرفیت زیست محیطی کشور را در تمام برنامه​ها به درستی مدنظر قرار دهیم گفت : طبیعت اکنون به مرز بحران رسیده و آسیب​های جدی نه تنها در حوزه محیط زیست بلکه در حوزه​های اقتصاد، بهداشت و تولید نیز وارد کرده است لذا این شرایط باید در دستور کار نظام قرار بگیرد.

وی ابلاغ سیاست​های کلی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست را گام مهمی برای تعیین خط مشی شفاف برای همگرایی تمام قوا و مردم دانست و افزود : این سیاست ها با روشنی به ما می​گوید ضمن اینکه نباید به محیط زیست آسیب وارد شود چه​کارهایی جهت رشد اقتصادی و توسعه پایدار داشته باشیم.

ابتکار در ادامه اذعان کرد : خوزستان ظرفیت ‌های فوق العاده ای دارد ولی آسیب ‌پذیری ‌های جدی نسبت به محیط زیست پیدا کرده است، این آسیب‌ پذیری‌ ها به این دلیل است که بیش از توان خودپالایی و بازسازی نسبت به محیط زیست رفتار شده است.

معاون رییس جمهور با بیان ا​ینکه دولت توجه ویژه ​ای به محیط زیست خوزستان دارد، خاطرنشان​کرد: در این راستا دو موضوع مهم در نظر گرفته شده است، یکی مصوبه‌ سال گذشته در خصوص گردوغبار که کاملا علمی و اجرایی بود و اکنون این مصوبه با تمام موانع، اجرایی آن به دستگاه ​ها ابلاغ شده است و دیگری کارهای مراقبت و حفاظتی از محیط زیست در ۸ نقطه از استان خوزستان در راستای مبارزه با گرد و غبار که از امروز شروع شده است.

وی مقابله با ریزگردها در خوزستان را کاری طولانی دانست و افزود : در استان خوزستان ۳۴۰ کانون بحرانی تولید گرد و غبار وجود دارد که امسال اگر تمام شرایط و اعتبارات تامین شود در خوش​ بینانه​ ترین حالت به ۱۰ درصد از این کانون ​ها رسیدگی می شود.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود احیای تالاب​های خوزستان، توجه ویژه و اهتمام به مسائل معیشت مردم و گردشگری در تالاب​ها و رفع آلودگی هوای شهر اهواز را از موارد مورد تاکید دولت معرفی و خاطرنشان کرد : در شهر اهواز گازوئیل یورو ۴ از ابتدای سال و بنزین یورو ۴ از مهرماه توزیع شد که اتفاق مهمی بود و اکنون نیز برای افتتاح طرح آماک لحظه شماری می​کنیم.