اسدالله دیوسالار عصر امروز در نشست هماهنگی مسابقات دانشجویی ای‌سی‌ام در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه دانشگاه‌ها به‌عنوان محور توسعه و میزبان سرمایه‌های اجتماعی باید بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند و بستر لازم را برای رشد و بالندگی دانشجویان فراهم کنند، اظهار کرد: برگزاری این‌گونه مسابقات می‌تواند نقش تأثیرگذاری در ارتقای علمی سطح دانشجویان داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور مازندران تاکنون میزبان برگزاری چندین دوره همایش ملی بود، افزود: دانشگاه پیام نور به‎عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور توانسته است برای توسعه عدالت آموزش اجتماعی در جامعه موفق و سرآمد باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران به برگزاری نخستین مسابقات سراسری برنامه‌نویسی دانشجویی ای‌سی‌ام (ACM) اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه پیام نور به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی ایران در نظر دارد با هدف هویت‌بخشی به فعالیت‌های علمی، شناسایی استعدادهای برنامه‌نویسی و ایجاد انگیزه در دانشجویان نخستین مسابقه کشوری برنامه‌نویسی دانشجویی ای‌سی‌ام را برگزار کند.

این مسئول اضافه کرد: این مسابقات با حضور بیش از ۵۰ تیم از سراسر کشور، در اردیبهشت‌ماه امسال به میزبانی دانشگاه پیام نور مازندران در مرکز بابل برگزار می‌شود.

دیوسالار با اشاره به ملاک انتخاب بابل و مازندران به‌عنوان میزبان مسابقه، یادآور شد: وجود امکانات سخت‌افزاری مازندران و امکانات نرم‌افزاری چون هیأت علمی و کادر مناسب اجرایی در برگزاری بهینه ملاک انتخاب این دوره از مسابقات بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور بابل نیز با بیان اینکه رشد روزافزون صنعت نرم‌افزار و تکنولوژی‌های مربوطه، نیاز به برنامه‌نویسان، طراحان و مشاغل مربوط به این صنعت و تکنولوژی هر روز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در راستای ارتقای سطح علمی دانشجویان و برقراری ارتباط با صنعت برای رشد و شکوفایی استعدادهای برنامه‌نویسی تصمیم به برگزاری این نوع مسابقات در سطح ملی گرفت که برای نخستین‌بار در دانشگاه پیام نور بابل برگزار می‌شود.

سیدمحمد باقری از تشکیل کمیته داوری و علمی برای برگزاری این مسابقات خبر داد و تصریح کرد: بابل میزبان مهمانان کشوری، استانی و شهرستانی در این مسابقات است.

وی با اشاره به مزایای این مسابقه، تأکید کرد: برگزاری این مسابقات به شرکت‌های برنامه‌نویسی که در حوزه صنعت فعال هستند این امکان را می‌دهد که دانشجویان نخبه حوزه برنامه‌نویسی را کشف و شناسایی کرده و از آنها در عرصه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور بابل با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات بیش از ۵۰ تیم حضور می‌یابند که پنج تیم برگزیده و به مسابقات برنامه‌نویسی غرب آسیا اعزام می‌شوند، گفت: دانشگاه پیام نور در صدد استمرار برگزاری این مسابقات بوده و بر کیفیت علمی و چگونگی روند برگزاری آن با به‌کارگیری داوری منصفانه و تخصصی تأکید دارد.