عبدالرضا سنگاری در بازدید از محل آتش‌سوزی در جنگل پَلَم‌کُوتی، اظهار کرد: با همکاری مناسب فرمانداری چالوس و دیگر نهادها، تمام امکانات برای خاموش کردن آتش بسیج شد و کارکنان و مأموران منابع طبیعی تا ساعت یازده و نیم شب نیز مشغول عملیات اطفا بودند.

وی تأکید کرد: چون کانون آتش در عمق زباله‌های انباشت شده قرار داشت، دست یافتن به آن و خاموش کردنش کاری دشوار بود.

معاون حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر از همکاری جمعیت هلال احمر برای در اختیار گذاشتن بالگرد تشکر کرد و گفت: این بالگرد چهار پرواز عملیاتی انجام داد ولی با توجه به گرمای هوا باید مراقب حوادثی از این دست باشیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر نیز اظهار کرد: بخش اصلی حریق در همان سه الی چهار ساعت اول مهار شد.

مهدی عسکری افزود: با این حال هنوز ما احساس خطر می‌کنیم و باید آماده باشیم تا در صورت اشتعال مجدد، به ‌سرعت آن را خاموش کنیم.

وی وسعت آتش‌سوزی را در حدود ۱۰ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: دو هکتار نیز از حواشی جنگل در این حریق خسارت دید.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر درباره علت این آتش‌سوزی، بیان کرد: هنوز دلیل آن روشن نشده است ولی با توجه به اینکه ۹۰ درصد حریق‌های روی‌داده در جنگل‌ها و مراتع منشأ انسانی دارد، ممکن است این مورد نیز عامل انسانی داشته باشد.

فرماندار چالوس نیز در بازدید از محل حریق ضمن هماهنگی و تسهیل مشارکت نهادهای مربوط، تصریح کرد: بالگرد هلال احمر پروازهای لازم بیشتری انجام می‌دهد.

محمدناصر زندی گفت: اقدامات فعلی برای اطفای حریق شامل خاموش کردن آن در محل و همچنین ایجاد فاصله بین درختان و آتش بوده است.